Gå til innhold

vektøkning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye har dere gått opp i vekt og hvor langt i svangerskapet har dere kommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

38+1 og har gått opp 12 kg... de siste 3 kg den siste uka pga mye vann i kroppen :(

Skrevet

34+5 og 6 kg. Vann i kroppen her også :(

Skrevet

Gått opp 6 kg til nå, og er 33+2. Nå skal det sies at jeg har endel kg til overs også..

Skrevet

40 uker i dag og gått opp 6,5 kilo.. gått ned over hele kroppen og lagt seg på magen.. så litt glad for det.. :)

Skrevet

Gikk ned først 5 kg. Derifra har jeg gått opp 8 kg ( dvs egentlig 3 kg i forhold til utgangspunktet)

Jeg er i uke 33 og har da gått opp 3 kg ( 8 kg).

Skrevet

20 kg, 13 dager igjen. Gikk opp like mye sist, men ble fort kvitt det.

Skrevet

Jeg bare lurer litt på hvorfor det for noen er så viktig å sammenligne seg med andre mht vekt? Det er jo superindividuelt hvor mye man legger på seg, vi hadde vel ganske ulik vekt/BMI i utgangspunktet før graviditeten også?

Kjære jenter - ikke heng dere opp i antall kilo - være fysisk aktive og spis sunt. Noen legger på seg lite - andre mye. Viktigst er vel at babyen har det fint? Senk skuldrene og la kroppen gjøre det den kan. Det er ingen konkurranse om å legge på seg minst;-) Vi er så flotte med gravidemagene våre, så!

Skrevet

kossen går det an å legge på seg bare 3 kg?? Lever dere på vann og gulerøtter:)? Lagt på meg 20 kg selv

Skrevet

Hehe.. Mange som har morgen kvalme da, så man går ikke opp så mye.. Jeg hadde sikkert lagt på meg mye mer hvis jeg ikke spøy ca annen hver dag til 4 mnd.. Men som sagt så er det forskjell på folk, om folk har lettere for å legge på seg enn andre.. Som jeg skrev lenger opp så har jeg gått opp 6,5 kilo og er i uke 40.. Men hvis man kanskje skriver med høyde og hva man veide før man ble gravid så kanskje det blir litt bedre..

Syns det er morsomt og sammenligne med andre..

Skrevet

Jeg er i uke 29 og har nylig gått opp min første kilo... har vært dårlig hele svangerskapet, ikke spydd, men vært kvalm og hatt null appetitt.

Skal være ærlig og innrømme at jeg synes det er greit å ha gått opp lite, har litt fra før, men jeg skulle mye heller vært i form i svangerskapet! Og nå håper jeg virkelig at det snur snart, amming er jo mye mer energikrevende enn å gå gravid, så når babyen kommer MÅ jeg få i meg mer mat...

Jeg skal til en ekstra oppfølgingstime på sykehuset på grunn av dette, men håper og tror at det bare er legen som vil være på den sikre siden. Men blir jo litt nervøs. Ellers har alle tegn og sf-mål og ul-er og alt vært bra, altså.

Så det er jo kjempeforskjell på oss! Hadde jeg veid 50 kilo i utgangspunktet, hadde jo det vært rimelig krise...

Skrevet

er i uke 30. har gått ned 8kg. hadde en del i utgangspunktet så er kjempefornøyd. vet ikke helt hvordan det har gått til for jeg har spist akkurat det jeg har hatt lyst på, inkludert en hel del godterier..

Skrevet

synes det er morsomt å sammenligne med andre, vi er jo så forskjellige.

tror i mange tilfeller kroppen regulerer litt det selv med vekten. at veldig slanke jenter legger på seg en del mens de med litt å ta av ikke går opp så mye... selvsagt finnes det unntak, men sånn erfaringsmessig så er det det jeg opplever hvertfall..

vi er uansett fine alle sammen, og jeg er stolt av magen min:) og låra som ble litt større og ansiktet som ble litt rundere og overarmene som ble litt slappere. jeg er gravid for svarte!

ammingen og turgåing tar uansett de kg når den tid kommer

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg har gått opp ca 20 kg, er i uke 37.

Skrevet

jeg er i uke 35 og har gått opp 25 kg.....

Skrevet

er i uke 37 og gått opp 17 kg. Ikke spist mye godt osv,men mere enn vanlig.. :) Var normal tror jeg før graviditeten,157 høy og 56 kg. Gikk opp 16 kg første gang,men gikk ned i løpet av 3 uker,er ikke så bekymret,bare gleder meg til å kunne gå med vanlige klær osv igjen..

Skrevet

32+2 og minus 2 kg. Spydde frå veke 5 til eg var ca 6 mnd på veg. sann 10-15 gongar om dagen,,,, Junior vekst fint er faktisk over det normale, medan mine lår og min rompe minker:)

Skrevet

Gått opp ca 20 kg. Er i uke 38. Gikk opp det samme under forrige svangerskap. Spist som vanlig hele tiden. :D

Skrevet

Akkurat 32 uker idag og gått opp nesten 13 kg. De fire siste har kommet de fire siste ukene. Håper ikke på å fortsette å gå opp en kg i uka frem til termin..........Blir tungt!!!

Skrevet

hehe... Jeg har gått opp 30 kg nå jeg!! Er 39+1 i dag.

Jeg er 169 cm høy og veide 53 kg før svangerskapet (var ganske tynn altså...)

Forrige svangerskap gikk jeg opp fra 58 kg til 81 kg (23 kg). Noen måneder etter fødsel var jeg nede i 50 kg!!! Har ikke kommet lenger opp på vektskalaen enn til 53 kg siden den gang (fødte i april 2004).

Skal bli spennende å se om jeg går ned alle kiloene denne gangen;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...