Gå til innhold

Fler som skal ha stebarna i jula??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal jeg og jeg gleder meg såååå.. er så glad i julen og det gleder meg veldig at vi skal være mange dette året.. er jo så kos og våkne med tent juletre og godte strømper hihi.. er nå 37år men blir jo aldri voksen hehe så jeg får også strømpe så jeg skal virkelig kose meg med barna i år så får gubben fly litt.. vi skal ligge under pledde alle sammen og spise godt og se på julefilmer :o))

God jul til alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp:) Guttungen skal være hos oss, og det blir bare oss fire denne julaften. Svigers ville ikke komme (merkelige folk), og mine foreldre bor for langt unna.

Men vi skal kose oss masse i jula, det er brennsikkert!

Skrevet

Nei, ikke i år. Vi hadde en veldig koselig jul hjemme hos oss med barna og farmor og farfar i fjor. I år skal jeg og mannen til min familie, det blir også veldig koselig. Litt rart å ikke ha barna 'våre' i jula, men jeg har masse tantebarn som vi kan kose oss med. Og så kommer barna 'våre' til oss 3 juledag, og da er det masse annet fint som skjer resten av jula!

Jeg skjønner at jula er noe av det mest slitsomme med skilsmisser, men det blir kanskje også litt hva man gjør det til. Hos oss har vi en veldig trygg og fin mor til barna, og etter at vi begynte å dele jula fast på midten, så har det vært lite styr. Var verre første årene når vi drev med annenhverdag-pakka. Barna storkoser seg i jula samme hvor de er, i disse dagene her går de bare rundt og smiler, pakker inn julegaver og styrer. De er i skikkelig julestemning selv om det ikke er her de skal feire jula. De drar fra oss til helgen med bagen full av gaver og får fem-seks rolige dager med mamma, samboer og mormor og morfar, og så har vi resten av romjula og nyttårsaften sammen. Neste år er det omvendt.

Skrevet

Lindsay, har dere ikke barn sammen enda? Jeg kjenner meg veldig igjen i din beskrivelse av julefeiringen - slik hadde vi det også for mange år siden :) Minnes tiden med et smil om munnen, men ting går nok i bølger. Etter at bunnen er nådd er det vel bare en vei oppover :)

Skrevet

Niks, vi har aldri hatt stebarna på julaften, og de kommer heller ikke i år. (Biomors vilje) Vi skal også ha barnedåp 2.juledag, men de får heller ikke lov å komme i dåpen til deres nye halvsøster, av en masse idiotiske grunner..

Skrevet

Nope, vi prøver og prøver, men de barna lar vente på seg gitt. Har vasa rundt på disse sidene her inne en stund nå, men ikke mye har skjedd til nå. Så jeg har jo ikke din erfaring der. Har fulgt med på deg og kjenner historien din, og skjønner jo at situasjonen plutselig kan snu selv om man ikke så det komme... Men men, tenker vi bare får ha det hyggelig så lenge og så får jeg vente med å bekymre meg over dette til vi klarer å framskaffe noen fellesbarn, på den ene eller andre måten. De første par årene var fine, men til tider relativt anstrengende og krevde mye i forhold til innkjøring for oss alle. Nå har vi vært inne i en god og harmonisk periode en god stund og koser oss sammen alle sammen, uten noe særlig stress i hverdagen eller gnisninger. Det er iallfall noe å ha med seg om situasjonen plutselig skulle spisse seg igjen om det kommer flere barn. En ting er sikkert med disse familiekonstellasjonene - det blir iallfall aldri kjedelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...