Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Hei, Et vennepar av oss døpte sitt barn i sommer, og da inviterte de hele vennegjengen vår, dvs 4 par. Vi skal døpe vårt barn i påsken og nå forventer vennegjengen å bli invitert igjen. Vi har tenkt å ha dåpen hjemme hos mine foreldre, 50 mil fra der hvor vi og vennene våre bor. Dermed må de evt ha overnatting og være der et par dager. Jeg syns dette kan bli litt vel styrete og ville nok i utgangspunktet ikke invitert dem. Hva er vanlig? Å hva sier jeg når de spør når det blir dåp osv når de åpenbart tror de blir invitert?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Hei! Skjønner at dette oppleves som litt problematisk.. Men hos oss er ikke dette å be foreldres venner så vanlig, det er heller vanlig å ha venner på restelag etterpå. Du kan jo si at siden det er så langt unna, så ønsker dere heller å invitere venner til en liten "restefest" rett etter dåpen?
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Hos oss er ikke det vanlig! De eneste vennene våre som kommer i dåpen er de vi har valgt som fadder.. Noen av vennene våre ble skuffet, men vi har rett og slett ikke økonomi og plass til å huse alle vennene våre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå