Prøver igjen :-) Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Lurer på om noen vet noe om dette?? Venninna mi er innlagt på sykehuset med nyrebekken betennelse som kommer av, mest sannsynlig, langvarig urinveisinfeksjon. Hun var hos legen for 3 uker siden, ingen tegn til uvi da, men altså nå. Har hatt smerter i bekken noen uker, men i går så var det intense smerter i korsrygg og mage. Ble verre utpå kvelden, endte med at hun kastet opp av smerte og hadde nedpress følelse. Ble kjørt til føden og er nå innlagt. Får intravenøst antibiotika og morfin mot smerter. Livmorhalsen er noe forkortet.....kan dette medføre en prematur fødsel???? Noen som har opplevd noe lignende. Hun tok også nye prøver i dag og det viser at infeksjonen har økt, til tross for antibiotika i hele natt...er litt nervøs..... Vil gjerne høre fra andre om de har opplevd dette. Klem
sydilla Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Vet ikke noe om nyrebekken betennelse, men om det med forkortet livmorhals kan følgende sies: Hvis hun ligger inne lar det det ikke skje noe! De har trolig begynt med lungemodningssprøyter og da blir småen mer "klar" for verden. Dessuten har de medisiner som kan stoppe en evnt fødsel dersom de ser at livmorhalen blir ytterligere forkorta. Hun får garantert god oppfølging, så dette går nok bra!
isprinsessan Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse og det er ikke noe godt!!!! For meg tok det faktisk to-tre dager för de kunne se virkning av antibiotika. De intense smertene ga seg heller ikke, så de valgte å gå inn med kikkhullskirurgi for å se om det kunne väre blindtarmen. Det var det ikke. Sakte men sikkert ble jeg bedre igjen. Synes synd på din venninne som er gravid i tillegg. Hun er nok i trygge hender nå når hun er på sykehus. Klem
Knotten & lille persille Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Jeg ble lagt inn med nyrebekkenbetennelse da jeg var gravid med sønnen min for 6 år siden. Infeksjonen satte igang fødselen rundt uke 25-26. Det tok et par dager før antibiotikaen virket på meg, og hadde intense smerter. Det hele gikk heldigvis bra, men måtte inn og ut av sykehuset frem til fødselen kom i gang i uke 37. (Ble stoppet i uke 26-27). Jeg hadde også forkortet livmorhals uten at det gikk galt av den grunn, men ble sengeliggende de siste ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå