mupert Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Min sønn er 4 1/2 mnd, får mme og litt sviskepure pga treg mage. Må han få vann da eller kan enn vente til han starter ordentlig med fast føde?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Vi gir også litt sviskemos til gutten vår, pluss 2 grøtmåltider (han er forresten også 4 1/2 mnd) og han nekter plent å drikke melk etter grøten, så vi gir litt melk først, så grøt og så litt vann etterpå fordi jeg syns han bør drikke noe etter å ha spist grøt;) Han drikker ikke så mye, kanskje 10-20 ml, men det er jo en start;) Vann er jo bare sunt! Mange som gir babyene sine vann helt fra de er omtrent nyfødte. Du MÅ ikke gi vann, men er jo en super tørstedrikk!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Hmm... Så dette ble litt rotete, men ble distrahert midt i innlegget... Hehe... Altså, du er ikke nødt til å gi vann, men det gjør jo heller ingen ting å gi litt vann. Kan fort hende babyen blir litt tørst av sviskemosen...
mupert Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2007 Takk for svar. Når du gir sønnen din vann, koker du vannet først? eller tar du det fra springen og varmer det litt?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Tar fra springen og varmer det litt... Passer på at vannet renner en stund før jeg tar vann oppi ei lita flaske som er vannflaska til lillegutt;) Fikk beskjed på helsestasjonen at etter 3 mnd trengte man ikke lenger å koke vannet så lenge man hadde godt drikkevann i springen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå