Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småtten blir helt gira hvis vi lener han inntil armlenet på sofaen så han blir liggende svakt oppover. Da bøyer han seg frem og tar "sit-ups", og hvis vi da tar hendene hans så setter han seg opp og er veldig fornøyd. Men han er bare 3 måneder, jeg har hørt at de ikke sitter selv før de er tidligst syv måneder? Det virker jo VELDIG lenge til når han allerede viser interesse for å sitte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal vel strengt tatt ikke sitte før de klarer å sette seg opp selv. Mini har nettopp begynt å sette seg på rompa, , men satt på huk ganske lenge,lettere det syns han. er 10 mnd

Skrevet

Barnelegen min sa at de er sterke nok i ryggen til å sitte når de er 8 mnd., men vår lillegutt satt når han var 6, 5 mnd. Jeg fikk vite at når de er så små skal de ikke sitte så mye slik alene, pga av belastningen i ryggen.

Skrevet

(vil bare føye til at vi ikke driver og lar han sitte, eller stabler han opp etc., og ikke har vi tenkt til å gjøre det heller. Vet det er skadelig for ryggen. Men jeg lurer rett og slett på når jeg kan forvente at han begynner å sitte, siden han allerede prøver?)

Skrevet

Snuppa mi e 8mnd i dag, og det e vel ikke mer enn 3uker siden hun satt seg selv.

Fysioterapauten fortalte meg at nå de begynner reise seg opp på alle 4 og gynger fram og tilbake trener de ryggen så den blir sterkt.

jenta mi begynte sette seg selv etter at hun begynte krype.

Hun setter seg sjeldent på rumpa, men sitter hele tiden med bena under seg på en måte.

Poenget er vel at hvis de ikke har fått trent opp ryggen så er ryggen svai når de sitter, og det er ikke bra, for da er ikke ryggen sterk nok enda.

Men når det gjelden opp og sitte og se interessen, hva med vippestolen?

Situpsene er vel med på å trene ryggen:)

Ellers så fikk snuppa sitte på fanga da hun var på den alderen.

Ble litt hulter til bulter her. . .:)

Kanskje noen andre har noe bedre svar?:)

Skrevet

Hmm.Skal de ligge flatt til de er 7mnd?

Aldri sitte i armkrok eller fang?

Eller åssen funker dette?

På vogna vår kan man sette opp ryggen i bagen.

Og den er jo ikke beregnet på eldre unger enn 4-5 mnd.

Og lillegutt nekter å ligge!!Hylgriner hvis han ikke få sitte opp å titte på ting.

Så det jeg lurer på er.Hva mener dere med å sitte?Kansje litt grønn her jeg;)

Skrevet

Takk for svar! :o) med å sitte så mener jeg å sitte rett opp og ned selv, uten støtte.

Men å sitte i armkroken eller i vippestol MÅ de jo nesten før de sitter selv, en kan jo ikke la de ligge flatt til de er syv måneder? Det gjelder vel bare å sørge for at sittestillingen blir en del bakoverlent, så ikke alt henger på ryggsøylen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...