Gå til innhold

hodet ikke festet, uke 38

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var til jordmor i dag, og hodet var fortsatt ikke festet, og jeg er i dag uke 38+4. er førstegangs. trodde hodet pleide å feste seg ganske tidlig da. hva skjer hvis hodet ikke fester seg til fødsel? eller går det an å føde når hodet ikke er festet? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er visst helt vanlig for flergangsfødende at hodet ikke er festet når fødselen starter. Og ungene blir født likevel :-)

Skrevet

Hei Grethe...

Jeg har en datter som blir 6 uker i morgen og hun er min første.

Hodet hennes festet seg ikke før i uke 41.

Jeg gikk 11 dager over tiden og var på kontroll dagen før hun kom, og da hadde det nettopp festet seg.

Det er ikke sikkert det fester seg før fødselen starter, det er ikke farlig, men de legene/ sykehus og jordmor sier da er at man skal legge seg ned når vannet går og ringe sykehuset. Man må da si at vannet har gått og at babyen ikke var festet på siste kontroll. Enten så må du ligge på vei til sykehuset eller så sender de en ambulanse som henter deg.

Ikke noe farlig med andre ord :-)

Lykke til med fødselen...

Skrevet

okey.. gjelder det for førstegangsfødende og da eller?

Skrevet

åå, tuusen takk for svar!!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg tror nok at det kommer litt an på hvor du bor - altså hvilket sykehus du hører til. Her (i Namsos) er de opptatt av at hodet skal være festet, for her tar de ikke i mot seteleie. Jeg er i uke 37 nå, skal på sykehuset for å forsøke å snu babyen til hodeleie på torsdag. Hvis de ikke klarer det da, må jeg ta keisersnitt, de tør ikke ta sjansen på setefødsel.

Skrevet

Hode festa seg ikke hos meg før langt uti fødselen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...