Linnea&Julie Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 i 2 uker nå har jeg plages veldig av rastløshet i beina! Spesielt på kveldene og nettene..I går f.eks la jeg meg kl.23.30..så i senga og bare vred meg, klarte ikke å ligge stille! Kl. 00.30 måtte jeg opp å gå litt..gikk frem og tilbake i stua helt til kl. 02.00, så la jeg meg og fikk sove til slutt! Har det sånn de fleste kveldene/ nettene..fryktelig slitsomt..blir trøtt i beina, vond i korsryggen av all gåinga også! Fikk et tips om å ta magnesiumtilskudd, har gjort det i 1 1/2 uke nå,men synes ikke at det har hjulpet meg! Nåen andre som har det sånn? Normalt? Noen som vet hvorfor? Tar imot alle tips og råd
calalalala Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Har lest litt om det der. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=325493 "Årsakene til restless legs er ukjent, men psykisk stress, jernmangel, vitaminmangel kan forverre plagene." "det finnes ingen årsaks-behanding av denne tilstand. Men der finnes mange gode råd, - som hjelper i varierende grad: øvelser og bevegelse, massasje, varmeposer, elastiske strømper, akupunktur. Når det gjelder medisiner, kan jern og og folsyre være aktuelt, dersom man har lite av det i kroppen. Der finnes også andre medikamenter, men det bør diskuteres med din lege" Lykke til Høres ikke veldig behagelig ut...
aya75 Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Har hatt dette i perioder jeg og, og spes på kveldene og natta. Legen min sa at jeg måtte drikke masse vann og at jeg kunne høre på apoteket om magnesiumtilskudd...men at man da måtte ta noe som var ok for gravide. Jeg har fått akkupunktur for dette ( i tillegg til andre ting..)som har hjulpet litt og massasje. Synes det hvertfall hjelper litt når mannen min masserer leggene før jeg legger meg...slapper litt mere av. men ellers er det nok lite å gjøre med det. Jeg har også hatt endel kramper i den ene leggen om natta i det siste...det er ikke spes. godt...men nå er det ikke lenge igjen så jeg får bare holde ut Men vet godt hvordan du har det, og det er utrolig irriterende og slitsomt.
Blå-Rosa+spire! Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Dette er ett kjerringråd da, men skriver det ned alikevel. Knyt en slakk rød ulltråd rundt anklene/ankelen...
hieri Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Åhh,føler med deg...Har akkurat samme problemet selv..Prøve å massere leggene og føttene,av og til synes jeg det hjelper..I natt tok jeg en paracet i desperasjon, aner ikke om den virka -men jeg sovna no til slutt...Har temin om 5 uker..Håper bare det ikke blir værre..
tullemor82 Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Hei!! Jeg og er plaget med masse kribling i beina og sliter med å sove innimellom. For meg så funker det å ha på ullsokker på når jeg legger meg, då kribler det ikkje lenger og jeg får sove! Håper du finner noe som hjelper for deg=)
nungo Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 Ja, man kan bli helt desperat av det! Har hatt det slik i 3-4 måneder, men merkelig nok så er det nesten forsvunnet de siste ukene (er i uke 37 nå), så det er håp! Ikek så mye å gjøre med det, men jeg har hatt nytte av å massere leggene min før jeg legger meg med en krem for urolige ben (egentlig for gamle damer, men hva gjør det). Den inneholde rbl.a. menthol og kamfer og det lindrer i alle fall litt for meg. Men jeg har ikke tall på alle de netter jeg har våknet med leggene i full krampe hvor jeg bare har måtte humpe klynkende rundt på gulvet midt på natta - det gjøre bare så vondt!
Linnea&Julie Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. desember 2007 Takk for mange råd og tips, skal prøve alt:) Håper noe som virker på meg i alle fall! Har heldigvis "bare" 6 uker igjen til termin, så det er vel bare å holde ut!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå