Anette_23 Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 jeg jobber nå som vikar, og arb.kontrakten min går ut 31.01.08. da begynne rhun jg jobber for igjen. Skal jeg søke ny jobb når jg har termin 12 juni eller hva burde jg gjøre??!! Noen som ha vært i samme situasjon?? vet IKKE hva jeg sal gjøre:P
MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Det er klart du kan søke, men ikke forvent for mye, siden du iløpet av kort tid vil måtte gå ut i permisjon. Sender deg en i postkassa jeg.... Har ikke tid akuratt nå, men snart....
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Søk på jobber du! Kan kanskje være greit å høre med vikarbyrå i tillegg :-)
Anette_23 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2007 Ja sant dt, er jo litt dumt og søke på fast stilling, mn når går man vanligvis ut i permisjon? har som sagt termin 12.06=)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Du burde søke på jobber, vikarstillinger eller faste. Jeg var i samme situasjon som deg, fikk vikarjobb og sa ingenting om graviditeten før i uke 20. Mitt råd: Søk på jobber, ikke si noe om at du er gravid, skjul evt en liten mage med passende klær. Jobb der i hvertfall i fire uker før du sier noe, evt lengre... Får du ikke jobb innen 31.01 så kan du melde deg arbeidsledig, men da får du bare 65 % av årsinntekten (minstekravet for å ha rett til dagpenger er litt over 100.000 kr) eller et gjennomsnitt av årsinntektene siste tre årene..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 Du går ut i permisjon tre uker før termindatoen din. Og dagpenger teller som opptjening til fødselspenger, dvs kravet om å ha jobba 6 av 10 siste mnd før fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå