Piipii Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 så langt har han bare fått 4-5 skjeer på kvelden. Vi begynte for to dager siden. Når kan jeg begynne å øke med mere, og hvor langt tid vil det ta før vi er oppe i en hel porsjon? Han er forresten 4 mnd
mammatil2små Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Husker jeg riktig så brukte vi en ukes tid til vi var oppe i et måltid. Da var hun 5mnd. . . Men det kommer vel litt ann på hvordan spisingen går vil æ tru. Spytter han ut? Brekker seg? Bruker dere lang tid? osv.... Hvis det går greit skulle det vel gå greit å øke litt dag for dag. Men litt vanskelig å si. . . Kanskje ringe hs? Lykke til iallefall!!
tonemelone Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Gir dere mm/mme først? Gutten min blir alltid så sinna når han er sulten og ikke får mat med en gang. Dermed hyyyyyler han og det er ikke mulig å roe ham med noe annet enn flasken. Prøvde grøt i går, men han enset ikke at han hadde noe i munnen engang, før han fikk flasken...
Sol + spire Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Det er som mammatilmia sier at det er hvordan barnet reagerer. Enkelte elsker grøten og kan begynne med full porsjon omtrent med en gang. Disse smaksprøvene er mest for å se hvordan magen til den lille reagerer og for å venne dem til det. Her har vi gitt 2 smaksprøver hver dag som vi har økt litt etter litt. Dette har gått kjempefint så nå er det klart for hel porsjon. Vi har brukt 14 dager på det. Men det er veldig individuelt. Lykke til!
Sol + spire Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Kan være lurt å gi mme først.. sånn er det her også. Grøten blir liksom ikke god før det har vært melk i munnen først... Så kan være lurt det ja. Funker fint her. Å så sparer jeg litt melk til etter grøten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå