Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 huff, jeg er så sjalu:-( jeg veit at jeg kan stole på sambo og at han aldri ville vært utro mot meg. men alikvel svir det inne i meg når han snakker om eller med enkelte damer... det er for eksempel en eks som legger seg noe jævlig etter han hele tida, og jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan be henne dra til helvette! hun er ei veldig pen dame og det gjør det hele mye værre for meg, spesielt nå når kroppen min ser ut som en tom tannkremtube etter svangerskapet. så er det ei på jobben som flørter med han og ringer og sender meldinger i hytt og pine til han om jobbrelaterte saker, med en flørtende tvist. disse meldinge kunne hun like så godt ha henvendt seg til andre med, men hun foretrekker kjæresten min. og han Må jo faktisk ha kontakt med henne ettersom de jobber sammen. selv om jeg ikke mistenker kjæresten min for noe, er jeg så sjalu og nyskjerrig at jeg tar meg selv i å snike på telefonen hans (hvor jeg forresten fant en bilde av eksen hans) og på profilene til venninne hans på nettsteder. blir så usikker når jeg ser de pene eksene hans, for de er faktisk veldig pene.. alt grunner nok i min egen usikkerhet, men jeg blir så sliten av å gå rundt å være så sykelig sjalu. skjuler det innmari godt da, men har dårlig samvittighet for at faktisk tillater meg selv å snike på telefonene hans:( jeg ville blitt såret om han gjorde det mot meg.. forventer ikke akkurat at noen her inne skal ha løsningen på mine problemer, for det finnes nok ikke en. men jeg ville bare ha det ut, kanskje er det noen som føler det samme som jeg kan snakke litt med? egentlig ønsker jeg at noen skal si at det er helt normalt og at jeg sikkert er en god kjæreste forde... men det er bare en person her i verden som kan bedømme det.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 hei! skjønner godt at du synes at det er kjiipt å være så sjalu, men hvis du tror du er ille, så lurer jeg på hva jeg er!!! jeg skjekker mobilen til min kjære daglig, har en sms tjeneste på han så jeg kan se hvor han befinner seg til enhver tid! Han drar ikke ut på byen eller drikker, rett å slett fordi jeg ikke vil at han skal. tror han begynner å bli lei, men han sier ingenting.. han har ingen damevenner, i tillegg til at han bare jobber med mannfolk, allikevel er jeg sjalu!! tror jeg trenger hjelp jeg:(
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Må bare si at jeg kjenner meg utrolig godt igjen i deg over her. Jeg sjekker også min samboers mob hver eneste dag. Han har heller ingen dame venner og er så å si aldri ute på byn alene. Kunne sårt ønske at jeg klarte å gjøre noe m sjalusien min, men det ser ikke sånn ut. Har slitt i mange år:( Det skal sies at han oppfører seg på lik linje mot meg, sjekker tlf, facebook etc etc, så det er vel derfor det går bra mellom oss:) Hadde en vært sykelig sjalu og en ikke, hadde det vel ikke fungert. Trenger nok hjelp jeg også.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Ja, få hjelp! Dette høres ikke bra ut, og vil nok ta knekken på forholdet i lengden..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Jeg skjønner at du blir sliten og at det ikke er så lett. Men du må forsøke å gjøre noe med den dårlige selvtilliten din, ellers er jeg redd for at han til slutt ikke orker mer, i alle fall hvis du gir utløp for det. Min manns eksdame var så grusomt sjalu - mistenksom og granskende, lagde bråk hvis han gigg ut med venner, harn fikk ikke lov å snakke med andre jenter i det hele tatt osv osv, og det endte (selvfølgelig) med at han ikke orket mer. Mange blir også "presset" ut i utroskap - når de allikevel blir anklaget for det uansett hva de gjør, så kan de jo likegodt gjøre det, liksom. Du må prøve å innse at selv om eksene hans kanskje er pene, så er det faktisk deg han er sammen med. Dette er noe han har valgt selv - helt frivillig - og i det at han har valgt deg ligger at han faktisk synes du er både penere og mer attraktiv enn de han har vært sammen med eller andre han kunne valgt. Dette må du ta til deg, og bruke til å forbedre selvtilliten din. Du er dessuten mor til hans barn (har jeg forstått deg riktig?) og den gaven er det ingen av de andre som har gitt ham. I stedet for å henge deg opp i at du synes "alle" andre er penere enn deg og deppe over det (noe som til slutt bare kommer til å ødelegge deg), vil jeg anbefale deg å heller ta tak i deg selv. Det er ikke lett, men gjør noen enkle grep for å føle deg bedre. En ting er hva du innser i hodet ditt, men ytre ting kan også hjelpe. Hvis du føler det er utseendet som er problemet: Begynn med litt trening, ta en hudpleietime, smink deg, ordne håret og fräsch deg opp skikkelig for ham - dette høres sikkert teit og overfladisk ut for noen, men det er faktisk en del av ens egen velværeføleøse. Kom deg ut i frisk luft, vær sosial, og møt alle mennesker - derunder også andre pene damer - med en "jeg er dronningen"-holdning. Når du oppfører deg som om du er verdens vakreste og mest sjarmerende, så oppfattes du i stor grad sånn også! Beklager hvis dette høres helt sjukt ut, men det fungker faktisk. Hvordan du møter verden er veldig ofte sånn verden oppfatter deg også. Om du f.eks er lavere eller fyldigere enn venninnene hans, så betyr på ingen måte det at ikke du kan være den som stjeler rampelyset i enhver sosial sammenheng. Tro på deg selv! Du er en fantastisk flott jente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå