Gå til innhold

Fly tidlig i graviditeten??


Høygravid i sommer!

Anbefalte innlegg

Hei, fikk høre i dag at det ikke er lurt å fly i begynnelsen av graviditeten. Er det noen som vet noe om dette? Jeg trodde det var i skutten du ikke skulle ut å fly jeg. Vi skal nemlig nordover i jula, og planen var å ta fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hørt om at det skal være farlig i begynnelse...Er kun ca 6-7 uker på vei og fløy inn fra London for to dager siden...Skal tilbake etter jul også, samt hjem igjen til Norge 4 uker før termin ca....Siste turen blir nok den verste for meg skulle jeg tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen min , og han sa det ikke var noe problem før de siste to mnd i svangerskapet... en del flyselskap vil ikke ha med høygravide....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iik,de siste to? trodde det var de siste 3 ukene... gulp. må kanskje komme meg til norge før jeg hadde tenkt i høst,jeg da.... hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke det med flyselskapet du skal fly med du... for jeg er ikke sikker på om det er gjengs for alle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen har ikke jeg hørt det skal være noe problem, men det er noe i slutten. Husker jeg fløy med en kollega i fjor på kollegatur, og hun hadde med seg en bekreftelse på når hun hadde termin fordi noen flyselskap nekter å ta med gravide over en viss dato. Hun var stor over magen, så om ikke hun hade hatt med seg dette papiret hadde hun ikke kommet seg hjem:) Men så var dette i Polen da...Undersøk med flyselskapet. Oppdater oss gjerne på hvordan reglene er om noen finner det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe prob i begynnelsen - fly i vei!

 

Det er riktig at de to siste mnd er det en god del flyselskaper som ikke vil tra med høygravide. Det er ikke fordi det er farlig for fosteret, men rett og slett fordi de vil safe seg for at en fødsel skal sette i gang ombord og i lufta.

 

Policyene varierer fra selskap til selskap, så sjekk avhengig av hvem du skal fly med.

 

UGLEMAMMA - Sjekk du også, så du ikke blir "stuck" i London.... Jeg fødte 3 uker før tiden helt uten forvarsel, så det kan jo være godt å være ute i god tid også...... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for råd og vink. Skal definitivt sjekkes når jeg blir sikker på exakt termin... Vil føde på KK,ikke snakk om å ligge på sykehus i Wales langt vekke fra nesten alle... Hmmm...

 

Det eneste jeg tenker på er at evt hvis jeg skal reise hjem enda tidligere,dvs før gubben er ferdig med eksamener og slikt der borte,så må jeg ta med meg datteren min og være "alenemamma" mens jeg er høygravid... Joda,skulle vel gå det også... Men jeg gikk på krykker de siste 3 mnd forige gang pga BL... Englandsbåten kanskje? ;P

 

Vi finner ut av det,og ja,skal gi tilbakemelding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men må være anonym her.

 

Jeg er 8-9 uker på vi når vi skulle til florida. VI FÅR IKKE REISE. Ikke for å skremme dere, men jeg hadde en SA da vi var i New York for to år siden. MAnge reiseselskap advarer mot å reise LANGT de tre første mnd på grunn av større sannsynlighet enn normalt for SA/MA. Dette på grunn av lufttrykket i fly. MEN legen kunne ikke bekrefte dette fordi det ikke er testet og dokumentert, det han sa var at han hadde hørt om mange av mitt tilfelle og man kunne tro det stemte utifra dette. Vår tur er avbestilt. På Lange flyturer flyr flyene høyere enn på innenlands og andre korte turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...