Gjest Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Vi har sett på et hus. Det er noen andre som har lagt inn første bud. Må vi sende det første budet vårt skriftelig, eller kan jeg bare gi det muntlig til megler? Glemte å spørre da han ringte istad Og hvor lenge kan jeg dra ut overdragelsestiden? Hvor lenge er vanlig? Blir veldig glad om noen vet
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Første bud fra dere må være skriftlig. Hvor lenge du kan dra ut overtakelsen vet jeg ikke. Det bestemmer vel de som selger huset vel?
Pysa Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Første er skriftlig, ja. du kan gi bud, med forbehold om overtagelse på en viss dato. Også kan jo selger avslå eller akseptere. vanligvis blir man jo enige etterpå.
lillegull:) Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 riktig som de to over sier.. første bud må være skriftlig. deretter er det muntlig via tlf. overtagelse kan dere bli enige om.. det vanlige er å møtes på midten om det skulle være stort sprik mellom det selger og det kjøper ønsker.. er det mange interresserte i huset og dere virkelig vil ha det hadde jeg holdt forbehold om overtagelse utenfor en stund til jeg.. selger kan velge å avslå budet selv om dere har det høyeste hvis de er avhengig av at kjøper overtar fort. dette blir dere uansett helt sikkert enige om etterpå lykke til spennende det det.. vi vant en budrunde på huset vi vile ha for 3 uker siden.. flytter inn over nyttår:)
Guttemamman:-) Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Vi satte frist om overtakelse etter 3 uker da det hastet med å få overta huset. De kunne valgt å si nei...men ingen andre bød over så de takket ja. Men dersom dette er huset med stor H og du ikke vil la det gå fra deg ville jeg heller satset på å bli enige etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå