Gå til innhold

3 cm åpning og mistet veene.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

......sånn går det med søster'n nå.

Hun har hatt veer siden 01 i natt, nå er hun på sykehus med 3 cm åpning og har mistet veene! Blør gjør hun også!!!

Noen erfaringer???

De vurderer å ta vannet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring, men tegneblødning er vel et godt tegn!

Skrevet

Mange som blør litt i begynnelsen, et tegn på at fødselen er igang.

Skrevet

Ja, mange blør når fødselen starter og det er tegneblødning. Hadde det selv, og jordmor sa det var kjempebra at jeg tegnet, for da var fødselen i gang. Men det er bare en lett blødning, det fosser ikke liksom. Har hun prøvd akupunktur? Det fikk skikkelig fart på riene mine iallefall!

Skrevet

Ok....Da er jeg med! Nei, ikke noe akupunktur.....Hun er ikke så "naturlig" av seg. Har ingen tro på sånt ;)

Skrevet

Når man er i fødsel er vel alt verd et forsøk? Var visst noen punter på føttene og leggene som stimulerte rier. Etter 5 minutter med nåler var riene mine iallefall mye kraftigere. ;o)

Skrevet

Kanskje jeg skal ringe henne og foreslå det da? :)

Skrevet

Erfaring skal du få. Jeg har hatt 2 slike fødsler, søsteren min har hatt 3 slike fødsler og mamma har hatt 2 slike fødsler.

Det er veldig frustrerende og ikke minst slitsomt. Men på toppen av alt tar det veldig på psykisk. For når riene starter går man liksom inn i en nå-skal-jeg-snart-føde-atmosfære. Og det å bli rykket ut av den er som å si at : nei du, du må nok vente til et annet århundre med å få barnet ditt.

Nei da, men når jeg skulle ha Storebror satte de igang fødselen etter halvannet døgn uten rier.(De prøvde å sende meg hjem, men siden jeg var førstegangsfødene. Så nektet jeg å reise hjem.)

Da jeg skulle ha Knerten ble jeg sendt hjem da riene stoppet med 3 cm åpning... Ingen god følelse. Kunne like gjerne slått meg med kjevla i bakhodet. Den gangen satte riene igang igjen etter halvannet døgn hjemme. Og de riene førte til fødsel kun kort tid senere.

Ønsker lykke til, selv om jeg får flasch back av å lese om det....

Skrevet

Æsj, det hørtes slitsomt ut!!! Får håpe hun slipper å reise hjem...De sier de vurderer å ta vannet.....

Takk for at du delte dine/deres erfaringer. Hørtes ut som det var ganske vanlig i din familie iallefall ;)

Skrevet

Glemte å legge til at ved alle 3 fødslene til søsteren min har de tatt vannet, og da har det gått fort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...