Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 fått valget mellom ullervåll og riksen hvem er best??? hørt ullevåll sykehus er dårlig!!!!!!!!!!!!!!!!noen som har erfaring ??? sissy82
mine små alver... Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Jeg skal på riksen. Har hørt masse positivt
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Riksen er det visst ikke så lett å få plass på.. har hørt masse bra om det! Der har de i tillegg barneavd i tilfelle noe skulle skje (håper jo ikke det da!)..
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Hehe.. ikke lett valg dette. Erfaringer er jo utrolig varierende men jeg søkte en del her inne og leste meg til mye+ snakket med venninder som har født begge steder. Begge er iflg det jeg har lest bra sykehus men basert på to forskjellige måter. På Riksen må far følge visitttidene +/-, iallefall sove hjemme. De har ammepoliti (har ei venninde som slet med amming etter tvillingfødsel og hun ble regelrett utslitt av maset fra sykepleierene kombinert med skrikende sultne barn i 2 døgn, til de forlangte erstatning selv og barna sov av utmattelse i 6 timer etter dette.. Dette er såklart ekstremt igjen). Har hørt riksen har mange spesialister dersom det skulle bli en vanskelig fødsel etc. Man kan ende opp med å dele rom med andre etter fødsel men får bra oppfølging. Ullevål har pasienthotell hvor den lille familien kan være etter fødsel men der får man lite opfølging dersom man selv ikke er flink til å spørre om hjelp/råd. Spør man stiller de gledelig opp visstnok men noen kan føle dette vanskelig og ensomt helt i starten. Du må stelle og styre osv selv som du må hjemme. Ullevål er mer slitt, Riksen er ganske ny. Ullevål har også ABC avdeling for naturlige fødseler uten smertelindring (denne er også nyere og har visstnok koseligere rom med dobbeltseng+ basseng++). Og dette ble det jeg valgte. Hadde samme hva valgt Ullevål da jeg har en del spedbarnserfaring og er av typen spør og du får svar.. liker å finne ut av ting selv.m Og vil gjerne ha far der hele tiden da jeg syns dette er en vitkitg tid å ha sammen. Så spørsmålet er vel heller hva du foretrekkker. tror selve fødselsopplevelsen varierer utifra mange faktorer man allikevel ikke kan kontrollere: som hvilken jordmor og lege osv som er på vakt akkurat i det du kommer inn og hvor mange som er på føden.. osv osv osv.. Lykke til med valget. dette er bare mine tanker og synsninger:) Venter førstemann så har sikkert mer tanker etter den store fødselen.. hehehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå