Gjest Sekretøsa Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Den siste uka har sønnen min spist så himla mye! 200 ml til hvert måltid.. Hva er denne "grensa" på hvor mye mme de skal ha? Om han ikke får så mye som 200, så spiser han som regel mye oftere, gjerne hver 2. time...
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 grensa er på 1000 ml om dagen. Vi gir litt grøt, hun er på samme alder.
St.Sunniva Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Snuppa mi ville ofte ha opp mot 240 ml til hvert måltid hun..spesiellt om kvelden..Hun fikk det hun ville ha :-) Begynte ikke med grøt før 5 mnd vi. Ville nok drøyd litt til om det var meg, men om du ikke har mer melk å tilby f.eks, så er det jo bedre å prøve en-to skjeer med grøt/velling.
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Det var 1 liter ja, var det jeg trodde... Da er han nok nære den i dag. Har alt spist 280 ml, og klokka er jo knapt nok 12... Ga eldste grøt på samme alder, for hun sov ikke på natta, men det gjør jo han her da..
☆Pacific sunset☆ Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Ville ventet et par uker til, spør evt hs!
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Da antar jeg at du ammet? Det gjør ikke jeg.. morsmelk kan de jo få i bøtter og spann av, det er tillegget som er farlig og gi for mye av..
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 HS sier nei, for vi har time der i januar, og fikk følgende beskjed "ingen grøt før det".. men det er strengt talt ikke opp til henne og avgjøre ;o) Lurte egentlig bare på om andre har gjort det samme, også denne grensa da ;o)
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 Jeg ville ventet. Er jo for det beste for minien, så lenge dere kan vente. Hvor mange ganger om dagen gir du minien melk om dagen da?? Du kan jo gi en flaske kokt vann også. Altså, innimellom. Som tørstedrikk
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. desember 2007 #9 Skrevet 17. desember 2007 Ja, det er jeg enig med deg i. Nå den siste uka har han spist godt over 1 liter om dagen. han har fått ca 130 til hvert måltid først, også har han villt hatt mere, da har jeg laga 60.. så det har blitt litt over 200 hver gang, 5-6-7 ganger om dagen.. blir fort mye!
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #10 Skrevet 17. desember 2007 Prøv å gi ca 200 ml 5 ganger om dagen, og litt vann til. Er minien mere sulten så kan du kanskje gi en teskje med grøt. Bare bruk lang tid på tilvenningen Men hadde prøvd først med litt vann ved siden av
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. desember 2007 #11 Skrevet 17. desember 2007 Ja, får prøve med vann ) Tenkte egentlig mer på og lage en tynn velling, ikke full grøt nå selvfølgelig. Utrykkte meg kanskje litt dumt.. Det var det jeg gjorde med eldste, tok en teskje eller to i flaska med mme..
Stjerne37 Skrevet 17. desember 2007 #12 Skrevet 17. desember 2007 Vi hadde samme problemet som dere da vår var 3.5mnd.Snakket med HS om det og di sa at vi kunne ta en klype eller to med grøt i flaska,riste godt.laget litt større hull i tuppen bare,men ikke mye.Dette funket veldig bra hos oss,han roet seg og spiste ikke på langt nær så ofte.
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. desember 2007 #13 Skrevet 17. desember 2007 Ja, det var samme som vi gjorde med snuppa... Får prøve det da )
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. desember 2007 #14 Skrevet 17. desember 2007 HS har jo ikke noe med hva dere gjør, så jeg er ikke så sikker på om jeg ville hørt på henne. Men jeg ville likevel ventet til 4 mnd, og da bare begynt med ett måtlid velling i starten. Er mer skånsomt mot magen enn grøt og mer mettende enn melk.
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. desember 2007 #15 Skrevet 17. desember 2007 Ja, som sagt så var det det jeg egentlig mente. Og ha et par skjeer oppi melka, og lage tynn tynn velling.. ikke vanlig tykk grøt. Ordla meg litt skeivt der ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå