2 barn,1 engel & 1 i magen Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Datteren min er umulig å levere i barnehagen de siste ukene. Har tatt opp problemet med styrer. Min datter sier selv at det er mobbing og mye støy som gjør dette. I tillegg ser jeg selv at dette stemmer. Når jeg leverer er det ingen som møter oss i garderoben og jeg må selv følge henne inn og sette henne i lek. De ansatte hilser pent men det er det. Dette gjør at jeg ikke får gått.....hun får mulighet til å hale ut tiden og da blir alt 10 ganger verre. Kan jeg kreve at jeg blir møtt i garderoben og at de skal skjerpe seg og "se" hvert enkelt barn ? De uttrykker at datteren min er så knyttet til meg og at det er derfor dette skjer, men hun har gått i bhg siden hun var 1 år, nå blir hun 4. Har ikke vært noe problem før i høst.
*tybber* Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Vi møter alle i garderoben, og det syns jeg så absolutt du kan "kreve". Så sant dere ikke kommer midt i en aktivitet eller i måltidet f.eks. De foreldrene som vil blir med inn på avdelingen, men det blir ofte bare verre for de å få dratt da. Syns du skal ta en prat med pedagogisk leder på avdelingen hennes jeg! Ikke noe alright når "morran" blir sånn..
mine små alver... Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Hei enig med hun over her ja..alle barna skal bli tatt godt imot i gangen!!!ta det opp med pedagogisk leder.
kropp Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Dere kan kreve å blitt møtt i garderoben! Det er personalets jobb å ta imot barna når de kommer. Dette er spesiellt viktig dersom barn/foreldre opplever levering som vanskelig! ETT UNNTAK er under frokost, da må barna leveres inne på avdeling, hvis ikke blir det veldig forstyrrende for de andre barna at de voksne reiser seg og går fra bordet hele tiden. Når leverer du? Før eller etter frokost. Noen barn kan synes det er veldig vannskelig å komme i bhg etter frokost og alle de andre barna har kommet igang med lek. Bedre å komme til frokost og starte leken sammen med de andre istedet for å måtte "komme seg inn" i leken etterpå når de andre allerede er godt igang! Er det forandringer i hjemme den siste tiden, nettopp blitt storesøster? Barna kan reagere på at mamma/pappa er hjemme med småsøsken og de selv drar i bhg. Dette er noe dere må jobbe sammen med bhg om. Det er deres rett til å få hjelp når barna sliter! Hvis ikke gjør ikke de ansatte jobben sin, de skal være der for barna hver dag-hele dagen. Det er barnas opplevelse og trygghet som er viktig!
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Vi har to garderober - og en ansatt i hver garderobe som kun skal ta i mot barna i morgentimene. Det er deres jobb at alle barn blir sett og ønsket velkommen i det de kommer. Det er selvsagt ikke alltid vi klarer det; noen dager er mer hektiske enn andre - men vi har vært klare på det overfor foreldrene at dersom de ikke blir møtt slik de ønsker i garberoben, skal de bare henvende seg til nærmeste ansatte for hjelp. Vi har snakket mye om dette på foreldremøter, og i hovedsak SKAL alle barna bli møtt i garderoben. Sånn mener jeg at det bør være i alle barnehager - det sier jo seg selv at det er lettere å ta det der istedenfor at mor/far må bli med inn i barnehagen. Så jeg ville absolutt gjort det klart for de ansatte i den barnehagen ditt barn går i, at du ønsker dette. Evt. kan du jo ta det opp med foreldreutvalget, slik at det blir tatt opp i plenum på neste foreldremøte; det er helt sikkert flere enn deg som ønsker dette!
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 I bhg der datteren min går, blir vi alltid møtt av en voksen! Og det synes jeg er det minste man kan forlange. Men jeg vet om mange som har det slik som deg. Utrolig dumt at det skal være slik, spesielt hvis datteren din kvier seg for å gå i bhg pga mobbing.
Blå-Rosa+spire! Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har jobbet i to barnehager, der både tok vi imot barna da de kom evt. sa ha som skulle skje om vi hadde spesielle planer , og var med i garderoben og sa hadet da de dro, fortalte om hvordan dagen hadde vært etc. Sønnen min går i en barnehage der vi alltid blir tatt imot og fulgt hjem. Hvis de ikke har mulighet sier de alltid ifra grunnen så vi føler oss alltid sett... Så ja, du må ta det opp med styreren at dette ikke går...
Fullrulle86 Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 vi møter ALLTID barna i garderoben å venter til de har fått av seg yttertøy og på med tøffler. så sier vi farvel til mamma, kanskje vinker vi i vinduet før vi går inn på avdelingen å setter barnet i lek. vi vil helst unngå at foreldrene blir med inn på avdelingen da det blir vanskeligere å si hade da.
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 17. desember 2007 #9 Skrevet 17. desember 2007 Det der var ikke noe morsom lesing....i den barnhagen jeg jobber møter vi ALLTID barna i garderoben....syns du bør ta det opp med personalet....dem bør jo møte og ta imot barna da syns jeg...da føler vel barna seg mer velkommene også...
mor.monsen Skrevet 17. desember 2007 #10 Skrevet 17. desember 2007 Vi møter alltid i garderoben utenom frokost mellom 07:30 og 08:00. da er vi bare en på avdelingen. Men det er som regel rolig stemning rundt frokostbordet og foreldrene leverer inne og setter ungen rett til bordet. Går alltid bra. Syns godt du kan kreve å bli møtt i garderoben. Noen ganger er det jo beskjeder anng barnet som skal gis som er greit at ikke "alle" hører osv... samt for barnet sin del er det greit å bli tatt i mot. At noen sier velkommen hit, i dag skal vi gjøre sånn og sånn f.eks.
2 barn,1 engel & 1 i magen Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. desember 2007 takk for alle svar. Har ikke vært forandringer hjemme, men i bhg. Hun gikk på storebarna i fjor, ett år før hun skulle pga plassmangel. Fra i høst bestemte de seg for å sette henne i gruppe med barn på sin egen alder. Hun kjente ikke disse barna. I tillegg ble de "store jentene" hun kjente oppmerksom på at hun var yngre enn de og de skulle ikke leke med babyer. Det var da alt begynte. I tillegg til leveringssituasjonen. Nye vikarer hele tiden og ingen av de voksne utstråler trygghet på noen måte.
kropp Skrevet 17. desember 2007 #12 Skrevet 17. desember 2007 Dette MÅ du ta opp med avd.leder og dersom hun/han ikke gjør noe går du til styrer! Sånn skal det ikke være i en bhg. Dersom de gjør forandringer i barnegruppa skal de være veldig oppmerksomme og ta vare på og hjelpe de barna som evt. syns dette er vanskelig! Barna skal føle seg trygge og bli godt tatt vare på!! Det er de ansattes jobb! Jeg blir så sint når jeg leser om ukompetente førskolelærere og assistenter, de gir meg og mange andre som jobber i bhg et veldig dårlig rykte!!!! De er kanskje redde for å gripe inn? Ta det opp med dem og si at dere må få hjelp til situasjonen har løst seg og jenta er trygg igjen! Det virker ikke som du er trygg på bhg heller og det merker sikkert datteren din og da blir hun utrygg også. Dersom du gruer deg til levering merker hun dette. Hvorfor er mamma "redd" for bhg, da blir bhg plutselig veldig skummel for et lite barn! Personalet må skjerpe seg og gjøre noe med situasjonen både for deg og barnet, sånn kan dere ikke ha det!!!
Nætte;mortil2 Skrevet 17. desember 2007 #13 Skrevet 17. desember 2007 ja så enig med de som skriver over her, dette må tas opp!!! be om et møte med pedagogisk leder og forklar hvordan dere opplever dette, og be om at dere sammen lager en plan for hvordan avlevering og henting skal være.. planen skal være skriftlig slik at du kan vise den til styrer om den ikke følges, er de ansattes jobb å gjøre datteren din trygg!!!!
Krøvvel Skrevet 17. desember 2007 #14 Skrevet 17. desember 2007 Jobber selv som ped.leder, riktignok i en mye mindre bhg. men.. Det ville være naturlig at du ble forstått, og at en voksen kunne møte dere i garderoben for deretter å inkludere og sette igang datteren din med lek eller aktiviteter. Hvis du ikke vil ta det opp så direkte så kan du si høyt og tydelig neste gang dere kommer, og en voksen hilser på dere: "Kanskje du kan finne på noe sammen med Tove, så mamma kan dra på jobben" Da er den voksne nødt til å høre og til å ta seg av datteren din. Hadde jeg hatt mulighet, ville jeg kanskje vurdert å skifte barnehage!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå