Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Går rundt og er svimmel og har gjort det noen dager nå, på lørdag trodde eg nesten eg skulle svime av, stod i dusjen og alt blodet raste fra hodet, måtte bare legge meg ned.. Flere som har opplevd dette? Kan jeg ha lavt blodtrykk kanskje? Alt var normalt ved første kontroll, men det er ca 5 uker siden, er 13+1..
Marit & de 3 knøttene Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Er vanlig med blodtrykksfall når man er gravid. Spesielt når man bader/dusjer. Vær forsiktig og ikke bruk for varmt vann.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 jeg og har opplevd dette noen ganger, vært når jeg har sittet litt foran PC en stund. Mitt blodtrykk er fint, fikk målt det i dag.... Så vet ikke hva det skyldes jeg?
*tybber* Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har også vært veldig svimmel! Måtte bare sette meg, kaldsvetta og ble kritt hvit i ansiktet. Jeg hadde ikke lavt blodtrykk, men litt lav blodprosent bare. Men ikke lavt nok til at bare det kan ha vært årsaken.. Så hos meg fant de ikke ut hva det var. Svangerskapsrelatert svimmelhet sier legen. Du får komme deg til legen, for å få målt blodtrykk og tatt blodprosent. Ringer du i morgen, får du nok time ganske fort, det gjorde jeg! )
playground princess Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Akkurat likt hos meg. Jeg er 15+4 og har vært svimmel et par uker. Svimmelheten kommer over meg når jeg dusjer, når jeg reiser meg eller når jeg har gått mye. (julehandel...) Noen få ganger har jeg også blitt svimmel når jeg sitter. Var hos jordmor for en uke siden og hadde litt lavt blodtrykk. Dette var ikke uvanlig på "denne tiden" og fikk bare beskjed om å ta hensyn til svimmelheten og at jeg ikke skulle overanstrenge meg. Jeg hadde forresten også "normalt" blodtrykk noen uker før.
ingrid-84 Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 jeg har også opplevd dette flere ganger. tror blodtrykket mitt er litt lavt, men har hørt at det også kan komme av lavt blodsukker. er visst vanlig å være mer ømfintlig for dette når man er gravid. viktig å spise og drikke ofte
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 jeg er strax 25 uker å er fortsatt svimmel. BT og HB er normalt, men svimmel likevel. JM sier det er normalt når en er gravid så jeg passer bare på å ha noe å klore meg fast i så jeg kan sette meg ned når det slår til.
Mammaen til Turid Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 har hatt flere svimmelhetsanfall selv om blodtrykket er på vei opp.. for meg hjelper det å sette meg ned litt og evt. spise noe søtt, gjerne et knekkebrød med nugatti på eller no, slik av blodsukkeret går opp.. men jeg kan også sitte ned og plutselig svimle, selv om jeg nettopp har spist..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå