Gå til innhold

Ang.hvor være i jula!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere sagt hvis svigers ikke har villet komme til dere på julaften fordi da kan de ike drikke alkohol på julaften? Hva er viktigst??alkohol eller familie og barnebarn??Sykt egentlig vettu!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heh? er det et reelt problem for svigers - at de faktisk er så avhengige av julespriten at de ikke kan være sammen med barnebarna? Det hadde aldri skjedd her gitt!

Skrevet

Seriøst???

Har de ikke hørt om alkohlfritt øl etc??

Hos oss er det nesten krangel blandt besteforeldrene, alle vil være med Atekatten på hans første jul, men ender ok hos in mor, lengst siden vi var der.

Skrevet

det hadde aldri skjedd...

men OM det hadde skjedd så hadde jeg sagt,neivel..deres tap..da feirer vi sammen med mamma som er avholds..

problem solved..

Skrevet

Har de alkoholproblemer? Hvis ikke, så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan få en øl og akevitt til maten jeg da...

Skrevet

De drikker ikke mye,men øl og akevitt til maten og likør til kaffen. Svigermor sa at taxi hjem kunne bli julegaven fra oss da..så lo hun.heeheehee ..at d går an..

Skrevet

Hva jeg hadde sagt? Hadde vel blitt stum av hvor lite smarte de var. Om de synes det er bedre å sitte hjemme å drikke enn å være sammen med familien, så vær så god!

Skrevet

Da hadde jeg sagt at det passer best at vi er hos oss, så får dere finne ut hva dere prioritere; barnebarn eller jule-øl....

Skrevet

Jeg skjønner fatisk at litt øl og akvitt er en del av julemåltidet for noen. Det er ikke snakk om å drikke seg full alltid. Så jeg hadde heller tilbudt meg å hente så de kan få det best mulig de også.

Men det er nå meg.

Skrevet

Da hadde jeg sagt; kos dere hjemme og god jul! ;-)

Men enig med deg, merkelig å prioritere akevitten foran barnebarna:/

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan få øl og akevitt til julematen selv om barnebarna er der. Vi snakker ikke om fyll vel? Voksne mennesker klarer å oppføre seg selv med litt øl og akevitt til julenmaten.

Skrevet

Da kan de ikke kjøre hjem igjen når de har drukket,og de NEKTER og ligge til oss. Det er ferdig siskutert..De bor 20 minutter unna oss..

Skrevet

ja men nå var det snakk om OM vi mente det samme..

Skrevet

Da hadde jeg tilbudt dem å kjøre dem hjem... =))

Skrevet

Jaha, da syens jeg faktisk at dere kunne kjøpt taxi i julepressang ja. Er jo helt vilt at man ikke skulle få tillate seg å ta en øl på juleaften.. unger tar da vel ikke skade av det. Nej, vær ute i god tid og bestill taxi hjem til de. 20 minutter er jo ikke så langt.. evt så kan vel en av dere svippe de hjem utpå kvellingen?

Skrevet

Godt at de ikke smugdrikker iallfall. Det er vanskelig å leve med alkoholikere i familien!

Skrevet

ikke alle bor slik til at taxi er et naturlig alternativ.

Skrevet

At det er synd for dem, men slik blir det. Barna legger seg jo en gang.

Skrevet

Her er det du og din mann som lager problemer vil jeg si... Kjære vene, la nå svigersene dine få ta seg ei juleøl og en akevitt til maten vel, hvorfor skal du legge deg oppi det?

Verden har vel sett værre ting...

Skrevet

Kan bare svare hypotetisk, men: da hadde jeg sagt at jeg "unner dem" en kveld i ensomhet hjemme hos seg selv ;-)

Skrevet

Men kjære deg da. Jeg synes faktisk voksne folk burde få bestemme selv om de vil ta seg en øl på juleaften?!

Skrevet

Ohoi, for første gang er jeg enig i noe Mamma25 skriver.

Om de vil ta en øl og en akevitt syns jeg de skal få lov til det, og så kjører en av dere de hjem etterpå. Gubban, så vanskelig liv liksom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...