Gjest Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Vi har en husokkupant i kjelleren. Fyren har bodd her i tre måneder. Hver måned har vi hver nødt til å purre eller true med utkastelse for å få leien vår. På 3 mnd har h betalt leien hhv 21, 8 og hittil 17 dager for sent (altså denne mnd). Ikke fått leien denne måneden, og jeg har mine sterke tvil om at de kommer før jul. Han har brutt kontrakten angående røyk innendørs og bråk etter kl. 22.00 en rekke ganger. Får besøk hver natt, som da selvfølgelig kjører inn på gårsdplassen, enda vi har gitt beskjed om at gjesteparkeringen skal brukes. Ikke får han stille gjester heller, de slamrer sånn med porten at hengselet har bøyd seg to ganger og ungene våkner. Når vi ringer, tar han ikke tlf. Hvis vi ringer fra et annet nr, tar han den og legger på. Banker vi på, svarer han ikke. Utrolig nok åpnet han døren på torsdag (trodde sikkert det var noen andre) og sa at leien var satt inn på konto og ville være motatt innen fredag kl 20.00. Vel, nå er det mandag. Leien kommer neppe denne mnd, siden det er jul og alt. Vi har snakket med advokaten, men i følge ham så kan vi ikke kaste fyren ut på overnevnte, selv om kontrakten er brutt/misligholdt en rekke ganger. I morgen skal vi hente et nytt skjema om utkastelsesbegjæring, som da gir han 14 dager på å betale før lensmann kobles inn. Så vil lensmannen gi han 14 dager til. Vi betaler uthorvelig mye i mnd for huset og trenger husleien. Jeg er langtidssykemeldt og mannen jobber ræven av seg for å forsørge oss, men vi trenger den leien. Jeg blir så sint! Har mest lyst til å pælme ut alle tingene til fyren, men vet veeeeldig godt at vi ikke kan gjøre det. Hadde han bare betalt, eller i det minste s n a k k e t med oss hvis han ikke kunne. Men neida, hittil har han lovet 3 ggr denne mnd å enten komme opp med leien dagen etter, eller at pengene er på vei inn på konto. Pokkers husokkupant! Leietakere står veldig sterkt i norsk lov, og det er jo vedlig bra. Men ikke når de misligholder til de grader! *frustert*
Silja FullFres McQueen Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Av og til er husleieloven noe dritt.. =P Fatter ikke at han TØR jeg... At han ikke skjemmes.. =/ Lykke til med å få kastet han ut! Håper han tar til vett og flytter, eller skjerper seg, før det går så langt..
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Så ufattelig irriterende! Jeg hadde eksplodert og skjelt han ut... Fattet dere ikke mistanke da dere leide ut da? Han spekulerer jo helt klart i situasjonen.
Mille** Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Herregud, så jævlig irriterende da!! Jeg skal aldri ha uteleiedel på vårt fremtidige hus, tørr ikke satse på andre for at avdragene skal betales. Husk å be om referanse på fremtidige leietakere. Lykke til!
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Det er min feil at han bor her, for det var jeg som hadde visningen med han. Virket som en okei fyr, vi hadde en fin tone. Så viste det seg i ettertid at vi har felles bekjente og da fikk jeg høre en helt annen historie om han...:/ Tro meg, jeg har veldig lyst til å fortelle han en ting eller ti, men jeg vil ikke tape ansikt med å vise meg som forbanna og bruker mesteparten av energien min på å stagge gubben, for om jeg er sint, så er han rasende. Og jeg vil ha alt vårt på det tørre, jurdidisk sett,k om dette skulle utarte seg. Ja, bare for å slenge dritt her, fyren er godt over 30 og hittil er det pappaen eller eks-kona MED deres felles barn som har stått på døra med leien...! En ting er at han låner av dem. MEN å sende dem opp i stedet for å komme selv?! Dust.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Jepp, det skal vi be om. Referanse og arbeidsgiver... denne fyren sa han jobbet, men han det gjør han altså ikke og ikke gjort på en stund. Jeg skal begynne å studere til høsten og når jeg er ferdig utdannet, så skal vi ikke ha leieboer mer... guuud, som jeg gleder meg til den dagen! Ikke mer renn, bråk, irritasjoner, røyk som på mystisk måte siver ut i gangen og opp på ungenes rom! Natt til torsdag sist uke holdt det på å tilte for meg, jeg våknet klokka 5 på natta, gikk ut i gangen og der slo det en vegg av røyk mot meg. Ikke brann-røyk, men sigarettrøyk. Det stinket fy og h*****e og til og med på ungenes soverom i etasjen over var det røyk:/ Det står røyking forbudt innendørs i kontrakten, vi var veldig klar på det punktet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå