Gå til innhold

Blir tullete snart eg altså.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre her inne som har svigerforeldre/foreldre som syns barnebarna er heilt fantastiske og "kan" alt og "vet" alltid hvordan babyen vil ha det!??

1. svigermor sitter med jenta mi på fange(hun er 5mnd) jenta mi gråter,og jeg sitter ved siden av og vet hva som er galt og kan klare trøste henne med en gang, men NEIDA svigermor skal gå rundt med jenta på armen og prøve å trøste. " Hun har jo hatt barn og vet jo hvordan det skal gjøres."........huff.....

2. Når vi er på besøk hos enten mine foreldre eller mine svigerforeldre, så kommer dei og tar jentå vår ut av armane vår før me har komt inn dørene, hehe......dei må jo få "låna hun litt" Og når me skal gå, begynner dei allerede og planlegge neste besøk.......huff

3. De syns det er helt fantastisk å se på at hun får mat, når jeg setter meg ned for å gi hun mat, så sammler familien seg rundt meg for å sjå på......(.hæ? ka e klue med det liksom..)

4. Også er det utroli kjekt å prøve å gi babyen syltetøy o.l spesielt når jeg blir sur og sier nei til det!!!

5. Hehe og til slutt det mest komiske, vi sitter i sofan med babyen vår og då tar hele familien frem kamera (ikke bare ett kamera,men helst 2 hver hehe) og knipse mange bilder av oss......nesten som om vi skulle være kjendiser haha.

Missforstå meg ikke, jeg syns familien min er kjempe greie, men det blir av og til nok liksom....... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner til den der. Særlig at de helst skal klare å trøste selv. Kan være ganske frustrerende for en mor å se på at andre prøver alt de kan å trøste, mens ungen bare gråter mer og mer. Men neida, de skal klare selv. Man må vel bare si i fra at man kan de litt selv muligens...

Det er jo forsåvidt greit at de vil låne litt, men går jo ann å vente til man har fått av klærne liksom:-) Hvertfall når de små begynner å bli litt skeptiske, er kanskje greit at de får litt tid til å se hvor de er og hvem som er der litt på avstand i trygge fanget til mor/far:-)

Skrevet

Jeg skjønner litt hva du mener, men synes selv det er storartet å ha familie som er interessert i lilletulla. Når svigermor skal trøste snuppa, så må jeg holde igjen for å ikke ta henne med en gang. Men det gjør jeg, fordi jeg vil jo ikke at mamma skal være den eneste som kan trøste. Da blir det arbeid fremover!! Prøver også å la henne hilse på alle som kommer innom. Jeg leverer henne fra meg med en gang, og får henne tilbake når de har kost nok.

Hadde også blitt rasende hvis noen hadde prøvd å stappe i henne syltetøy, vi ble anbefalt å ta honning på sutten.... Tror de tidsnok får smaken på søtt.

Skrevet

Honning er jo faktisk farligt for barn under 1år da....

Skrevet

Oldemor er nok ikke helt oppdatert på dette!! Har selvfølgelig ikke vurdert det..

Skrevet

det er du som er mammaen og det er du som bestemmer...

jeg hadde vært litt streng på sånt:)

har ingen problemer med å si ifra,barnet kan bli stresset av formye mas og kjas....

Skrevet

Vær glad at de bryr seg du, at de synes det er stas med den lille. Det med syltetøt honning etc, det hadde de imidlertid IKKE fått gi min baby, så fikk de bare synes jeg var vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...