Gå til innhold

Vin til maten i julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver på nummer 2, tror jeg hadde EL den 13 og håper at det kanskje klaffet denne gangen. Kan vel neppe håpe å kunne teste med noe troverdig resultat før jul? Så er "problemet" alle festlighetene i julen, for jeg vil helst ikke drikke, når jeg ikke vet om jeg kanskje, kanskje er gravid. Men må jo da fortelle alle og all verden at vi prøver, for de fleste vil reagere på at jeg ikke tar et bittelite glass vin til noen måltider hele julen. Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg hadde som deg også eggløsning ca 13. des tror jeg (tester ikke). Har tenkt å kose meg med vin til maten i julen. Dropper akevitten, men litt juleøl og litt vin kommer jeg til å nyte. Tror du det kan påvirke en mulig graviditet?

Skrevet

Jeg kan ikke så mye om dette, men her hvor jeg bor er det kjempestore plakater alle veier med store bokstaver der det står at selv svært små mengder alkohol kan ha negativ innvirkning på fosteret. Og en venninne klarte å uttale at hun hadde lest at en studie viste at selv bittelitt alkohol på et "uheldig tidspunkt" (som hun ikke kunne huske når var....) kunne være verre for fosteret enn en brukerdose heroin???? Man kan jo bli tussete av alt alle sier, men plaketene er laget av et eller annet statlig infokontor for alkohol, så de bør man kanskje ta på alvor. Jeg vet ærlig talt ikke hvor tidlig i svangerskapet alkohol kan ha innvirkning.

Vet du hvor tidlig man kan teste og håpe på troverdig svar? Forrige svangerskap tok jeg alt dette som det kom, så selv om jeg har en fra før, er jeg utrolig dårlig på dette med EL, sykluser, testing etc....

Skrevet

Det beste er jo å vente til etter IKM med å teste. Da er testresultatet sikkert og man slipper å kaste bort penger på haugevis med negative tester. Jeg gidder heller ikke å teste EL og tempe og sånt. Tror man bare stresser unødvendig med det. Folk ble jo gravide før i tiden også. Men jeg kjenner EL (tror jeg da:-) og har regelmessig syklus. Så jeg vet jo sånn ca når ting skjer. IKM er i romjula, men skal prøve å gå noen dager over før testing, dersom jeg skulle være så heldig :-)

Skrevet

Tviler på at et lite glass vin vil gjøre noe skade. Jeg var hos legen forrige tirsdag (er i 2. mnd nå) og han sa at om jeg har lyst til å ta meg et lite glass vin så skulle ikke han si noe på det - så lenge det ble med den ene lille smaken.

Så lenge du ikke har testet positivt, så ville jeg tatt meg et glass vin med good samvittighet! :)

God jul!

Skrevet

Jeg koser meg med vin og kaffe og hva det måtte være til den dagen jeg får positiv test. Så vidt jeg vet er jeg ikke gravid, og gidder heller ikke leve som gravid før jeg har pos test.

Skrevet

Enig jeg også! Å tenke på alt man må unngå, er en form for stress. At alle rundt oss får mistanke om at vi prøver, kommer også til å virke stressende på meg. Forrige gang begynte jeg å leve som en gravid da jeg fikk vite at jeg var gravid.

Skrevet

Godt at noen er enige. Nyter et deilig glass vin nå jeg, mens jeg forbereder middag til min kjære og prøver å mekke sammen et pepperkakestabbur. :)

Skrevet

Enig med dere:o)

Måtehold skadre ingen. Jeg var bekymra i mitt forrige svangerskap, hadde vært på ei ganske heftig fest like før positiv test. Hadde ikke akkurat planlagt å bli gravid da, så jeg tenkte ikke tanken på at det kunne være noe.

Nevnte dette for legen, og hun sa at så lenge jeg ikke hadde uteblitt mens og testa positivt er det ingen som tar skade av det!

Så jeg koser meg med vin nå mens jeg kan, håper jo på et år hvor jeg ikke kan kose meg med vinglasset, men med en voksende mage istedenfor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...