Verdens tøffeste mamma Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Jenta mi på 19 mnd har hostet mer eller mindre i fem måneder. Det er verst på nettene. Da er det som om hun ikke får puste skikkelig innimellom hosteanfallene og hun setter seg opp. Hun sover derfor ganske dårlig.. Har vært hos legen utallige ganger, men han sier bare at det er virus.. Er faktisk litt bekymret jeg nå. Hun blir jo ikke bedre!! Hva tror dere,jenter! Bare virus, eller skal eg kreve større utredning?
cherry coke Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Gå til en annen lege! Jenta mi hostet i 2 mnd, og tilslutt fikk hun Efidrin(?) me dlegen. Etter 3 dager med Efidrin var hun helt frisk.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har hostet i over 3 år med kvelningsanfall, og fikk stilt diagnose "kronisk hoste", lol. Nei, gå til privat øre-nese-hals og få undersøkt jenten skikkelig...fastlegene har ikke peiling og sier at alt er virus.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2007 Hun har fått efedrin to ganger daglig i over en måned nå, men det hjelper ikke i det hele tatt!!!
Leona* Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Sønnen min på 18 mnd hoster også mye. Var hos legen forrige uke, og fikk sjekket at det ikke er astma ihvertfall. Kunne få litt hostesaft, men jeg venter og ser det an litt. Har du prøvd? Han har vært mye forkjølet, så jeg fikk så legen rådet meg til å bruke saltvann i nesen. For at det ikke skal føre til ørebetennelse.
Gjest -<<- Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Jeg gjorde det i noen år som barn, hostet meg skakk tre vintre på rad. De endte opp med å oppdage at det var atypisk lungebetennelse, som egentlig ikke hadde noen andre symptomer enn hoste - sånn etter flere utredninger og astmamedisineringer og denslags. En antibiotikakur når det begynte hver høst og vips var'e borte. Ville bedt legen sjekke for mycoplasma pneumonia, og evt utrede for astma.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 Be dem sjekke for Mycoplasma. Da får du medisin for det også. Kan hende dem bare behandler jenta di for mycoplasma uten å ta blodprøver, siden hun er så liten. Det gjorde dem med min mini. Og han ble raskt bedre =) ENDELIG! God bedring
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 Minstegutten min er også en "hosteunge", og han får astmamedisin. Hør med legen om dere kan prøve Ventoline eller Flutide. Er jo ikke farlig å prøve...
2. gutten har kommet Skrevet 17. desember 2007 #9 Skrevet 17. desember 2007 Sønnen min hostet også i mange måneder og hadde hosteanfall på natta så han brakk seg. Var hos legen med han flere ganger som tok allergiprøver, men han hadde ingen allergier. Hun ville vi skulle prøve melkefri diett fordi det kunne være grunnen, det var det ikke, og da ga hun opp, ikke noe mer action fra den kanten. Da byttet vi lege og hun stilte diagnosen bare av det jeg fortalte: overreaktive luftveier. Vi fikk Flutide på blå resept (det er vel egentlig en astmamedisin tror jeg?) med inhalatorkammer. Hosten var borte etter bare noen dager! Vi fikk en helt ny gutt som var blid og uthvilt siden han sov om nettene og matlysten kom tilbake. Kanskje noe å nevne for legen at det kan være dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå