Gå til innhold

Sove hele natten?


r r r

Anbefalte innlegg

I natt sov minsten fra jeg la han i halv-åttetiden til kvart på seks uten å våkne for å spise. Da kan jeg vel kanskje si at han sover hele natta? - Om det gjentar seg da. Vi står opp i seks-tida da så minsten er våken en times tid og får morgenstell etter maten siden resten av gjengen står opp samtidig.

Andre som har begynt å sove hele natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det vil jeg kalle å sove hele natta! Grattis!! Må være deilig;-) Her spiser mini 1-2 ganger om natten og kjenner at jeg kunne klart meg uten.. Men så lenge hun legger seg til å sove igjen etterpå er det helt greit, så jeg føler at jeg får den søvnen jeg trenger. Skulle gjerne lagt henne så tidlig som dere gjør, føler at alenetid på kvelden er viktigere for meg enn å slippe nattamming, så det øver vi på. Hun legger seg rundt 22 nå ( noen dager 24 phu!) og sover til 7-8 avbrutt av spising. Hun er 9 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, det er flink unge det :-) Kunne godt tenkt meg det jeg også...

 

Ludvik skal ha mat hver 3. time hele døgnet.... Håper på att han kan begynne å holde ut i 4 - 5 timer uten mat snart. Jeg drømmer om en hel natt med søvn......

 

Flere som skal ha mat like ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut :) Vi har hatt 2 netter hvor han som 7 timer uten å våkne for mat, følte meg veeeldig opplagt når han endelig våknet da :) Men generelt våkner han 2 ganger for mat iløpet av natten, og sovner på et blunk etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin*

JA, min sover mellom 1 og 3 timer sammenhengede på natta. Sovner som regel i 23-tiden og våkner rundt 8, så føler ikke vi får særlig med alenetid. Hva kan jeg gjøre for å få han til å sove lenger om gangen, drømmer også om en hel natt med søvn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MInsten spiser ca hver 2-3 timer på dagen. Det vil si at jeg sjelden lar han sove så lenge at det går mer enn tre timer siden forrige måltid. Jeg tror nemlig det at unger som sover for lange økter på dagtid har større problemer med å sove lange netter. Minsten sover mange ganger i løpet av en dag, men svært sjelden mer enn to timer i strekk.

Og han gjentok bragden i natt. Sov fra litt før halv åtte til kvart over 6. Kjempedeilig. Men han har to eldre søsken som gjerne våkner om natten så jeg får ikke sove hele natten om minsten gjør det. I natt har jeg vært oppe minst to ganger fordi storesøster ropte og natta før minst tre ganger for da ropte storebror også - han trengte en kos! Og mannen min - han hører ingenting. Så at jeg hadde vært ute og jenta vår som hylte og grein, det ante han ingenting om da morgenen kom... Hender jeg prøver å sparke han ut av senga for å gå inn til den som roper, men det ender som oftest med enda mere skriking for det var jo mamma som skulle komme (gjelder spesielt jenta vår -hun er alt for bestemt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min har sovet nesten hele natten noen uker alt, veldig glad for det.

Da legger jeg han kl 20.30, også våkner han mellom 04.00 og 05.30 for å spise før han sover videre. Da pleier han å våkne ca kl sju, da får han mat igjen også sover han videre mens jeg dusjer og spiser frokost :-)

 

Syns det fungerer veldig fint for meg, føler meg uthvilt om dagen når jeg får såpass mange timer søvn sammenhengende før han våkner første gangen om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei... jeg har en jente på 9 uker og hu har vi lagt ca halv 12 oxo såver hu til 10 og 11 dagen etter... sånn har det vært noen dager no...

men jeg ammer ikke så hu blir jo mettere av arstatningen..

er helt nydelig om hu kan fortsette sånn..

så nå skal vi begynne å legge hu tidligere sånn at hu kan våkne i 8 9 tiden i stede..

 

sntes vi er veldig heldige med den nattesøvnen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har hatt en positiv utvikling den siste uken. Knøttet var 12 uker i går og julaften bestemte vi oss for å legge han i vogga på sitt eget rom, siden dette ligger nærmere stua der vi andre tilbragte kvelden. Ble litt skriking, men etter 20 min så roet han seg og sov der den natten. Måtte riktignok amme hver time, men det gikk greit. Siden har han bodd på eget rom i sin egen vogge - og det gir en mye bedre søvnkvalitet for hele familien. De siste to nettene har han også sovet 4,5 -5 timer i strekk etter amming mellom 1 0g 2 om natten - så da er det jeg som våkner og lurer på om alt er ok ;-) Prinsen er forøvrig svært varmblodig, så vi måtte ta av lammeskinnet i vogga, siden han var svett og våt hver gang vi tok han opp (ikke rart han var tørst hver time....). Leggingen går ikke knirkefritt hver kveld og pappaen er flinkere enn jeg til å legge han, men voksentid fra åtte hver kveld er ikke å forakte :-) Spesielt siden vi har hatt han i senga frem til sist uke og jeg måtte legge meg samtidig med arvingen. Nå er det det så mye bedre. Vi koser oss......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår skal fremdeles ha mat tre ganger om natta, men sovner igjen når hun er mett så jeg syns ikke det er noe stress. Hun legger seg kl 8 om kvelden og sover til kl 7. Da står vi opp og hun får morgenstell og mat igjen før hun sovner igjen. :-) Gleder meg til hun ikke er avhengig av mat på natten lengre, men merker at nå som hun er 3 mnder har hun komt inn i bedre rutiner og vi sover godt om natta begge to. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt opp og ned om dagen :-) Mye mer amming på dagen nå enn før. Gjorde faktisk som rrr sa og forsøkte å amme litt oftere enn før, 2 til 3 timer mellom hver amming på dagen. Synes jeg har mindre melk....men det er bare kanskje innbildning. Nå tar hun begge puppene, før var det bare en, og jeg får heller ikke pumpet noe for å fryse...jeg får ta tiden til hjelp.

Natten er laaangt unna å være hel :-) Hun legger seg klokken 19.30, mat cirka 23.00, mat igjen i 03 tiden og igjen i 05-06 tiden. Klokken 07.00 er hun lysvåken og smiler i senga si :-) Da er det opp, steller oss begge og så sover hun en times tid igjen. Hun får mat om natten, og rett i senga igjen, så det er egentlig ikke noe stort mas.

KJøpte MME i går, for å se om hun sov mer på natta, men jeg kvier meg litt for å begynne....noen som har forsøkt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...