MissAntrop Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Var opprinnelig kjempefornøyd med de, og snuppa elsker alt hun har fått derfra - har alle blitt favoritter. Men, her om dagen fikk vi en medlemspakke som bla inneholdt boka "Dyrelyder". Vi som foreldre reagerte med skrekk da vi oppdaget at vår lille jente på snart 9 mnd plutselig satt med dekselet til batterilommen i hånda. Den bestod også av en bitte liten skrue. Vi fikk tatt den fra henne men den viste seg umulig å feste da gjengene på skruen var ødelagt. Vi fjernet batterier og batterideksel, men kort tid etter hørte vi høy gråt da hun klemte fingrene sine mellom lydpanelet og selve bokpappen i boka, som forøvrig var svært skarpe og tunge. Jeg synes at denne boka overhodet ikke var tilpasset et barn på hennes alder i tillegg til at den regelrett var farlig med så små løse deler. Trodde de var nøye med å finne aldersadekvate bøker og leker til bokpakken, men der tok jeg jommen feil... Synes de har hatt kjempeservice tidligere, så nå er jeg spent på om jeg får svar.
*Rutletutt* Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Oj, det kunne vært skummelt - bra du sier i fra!
MissAntrop Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2007 Nå så jeg akkurat på hjemmesiden deres at de har hatt et tidligere liknende tilfelle; " Tilbakekalling av ”En dag med Gogo” Vi har akkurat oppdaget at dette produktet ikke tilfredsstiller våre strenge interne krav til sikkerhet, til tross for at boken er sikkerhetstestet og godkjent etter norsk og europeisk standard. Årsak Grunnen til at vi ber deg kaste ”En dag med Gogo”, er at vi har funnet en svakhet i designen av plastboksen som omkapsler batteriene. Svakheten gjør at det er mulig å presse opp luken uten å skru opp skruen som holder den lukket. Dette medfører igjen fare for at barnet selv kan få ut batteriene. I Go’boken setter vi sikkerhet høyt og velger derfor å kalle tilbake ”En dag med Gogo”. Vi presiserer at svakheten kun gjelder for denne boken, og ikke er funnet i andre go’bøker med batteri. Dette synes jeg er kjempealvorlig!!! Nå melder vi oss ut!!!!
*Rutletutt* Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Nei, ser ikkurat ut som om de har så veldi strenge interne krav til sikkerhet akkurat...når dette skjer IGJEN!
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Vi har også fått den boken med dyrelyder til jenta vår på 9 mnd! Hun elsker den, og jeg syntes den var helt super for hennes alderstrinn.. Hun sitter å blar, trykker på lydene og "leser" for seg selv på gulvet.. Det som derimot ikke er særlig bra er det dere opplevde med løse deler.. Får sjekke vår litt nærmere. Hold oss oppdatert på hva de svarer da =)
mayaya Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 hmm.. hadde jeg hatt boken, så hadde jeg ikke latt babyen min holde på med den alene da nei... :-s hva med å lime igjen hele dekselet med skrue og alt?
MadameMimm Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 Litt avsporing her, men er det flere enn meg som får bøker fra Go´boken som ikke passer til alderen? Mulig min gutt på 2 er "treg", men i sommer f.eks fikk vi dyrelotto (???), og det skjønte pjokken på da 1 og 1/2 ingenting av? Ja, det kan gjemmes til senere, men jeg ønsker jo bøker/leker tilpasset alderen han befinner seg i...det er vel vanskelig å sette en "fasitbok" for barna er modne nok til forskjellige aktiviteter, fordi barna er så forskjellige; men dyrelotto til en på 1 1/2 år, er ikke det vel tidlig?
MissAntrop Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. desember 2007 Jo, men jeg synes det er skummelt med disse løse delene, og jeg vil heller kaste boka, kjøpe en ny istedet. Jeg håper de sender ut en melding til alle som har mottatt den at det kan forekomme. Min jente liker også å trykke på dyrelydene, det var ikke det som var problemet, men jeg synes det er lite alderstilpasset når det er så små og usikre deler med på en babyleke. Skal holde dere oppdatert jeg.
MadameMimm Skrevet 17. desember 2007 #9 Skrevet 17. desember 2007 vanskelig å sette en "fasitbok" for når barna"...-skulle det stå.
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 17. desember 2007 #10 Skrevet 17. desember 2007 Alle bøkene vi har fått har vært helt supre til jenta vår iallefall. Hun er utrolig opptatt av bøker og kan sitte på gulvet lenge alene og "lese".. Eneste boken hun ikke har vist noen interesse for var den lille boken om juletreet... Ellers har det vært helt topp!
MissAntrop Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. desember 2007 Her har også alt falt i smak hos barnet, både bøker og cd'er. me når sikkerheten er såpass tilfeldig så vet jeg ikke om jeg vil være medlem der lenger.
MadameMimm Skrevet 17. desember 2007 #12 Skrevet 17. desember 2007 Alle jeg har pratet med, har vært storfornøyd med go´boken, så da er det nok bare det at min gutt ikke bryr seg så mye om slike ting, annet enn "mine første ord" bøkene(:
Gjest Lille jenta mi Skrevet 17. desember 2007 #13 Skrevet 17. desember 2007 Den boken du prater om er beregnet fra 1 år og oppover. Min datter ELSKER dyrelyder..spennende bok for henne:-)
Gjest Lille jenta mi Skrevet 17. desember 2007 #14 Skrevet 17. desember 2007 hun er 14mnd..fikk boken når hun var 12mnd. synes det er rart at de sender ut den boken til en på 9mnd....
MadameMimm Skrevet 17. desember 2007 #15 Skrevet 17. desember 2007 Så da er jeg ikke helt på jordet ang at bøkene ikke alltid er tilpasset alderen?
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 17. desember 2007 #16 Skrevet 17. desember 2007 Nei. Boken er beregnet på aldersgruppe 0+ http://www.goboken.no/t/ShoppingItems____247.aspx?Start=8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå