minami Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Vi har en gutt som var 22 mnd da minstejenta ble født. Han har plutselig komt i trassalderen kan man si:) SKaper seg og er rampete, alt er nei og han slår og river og klyper i oss og minstejenta. Det er rett og slett utrivelig til tider. Dette gjelder ikke heeele tiden men ofte. Hvordan skal vi gripe tak i det og hvor lenge varer dette? Hva erfaring har dere og hva gjorde dere? Alle råd og tips mottas med takk:)
<3 3 tette <3 Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 hei jeg har 2 tette det er 14,5 mnd mellom de:-) her var storebror så ung ennå at han har ikke reagert når hun kom, vært veldig heldig sikkert :-) men nå blir storebror snart 2 år og nå er han i litt trass ,tror det er litt alderen. setter grenser for han men må godta litt egen vilje også. prøver oss veldig mye til hva han har lov til , og tøyer grenser hele tiden. nå er lillesøster over alt og det syns han er plagsomt , hun tar hans leker og stikker med de . han har slått hun 2 ganger bevisst (vært uheldig noen ganger også). når det er bevisst tar jeg han ut i mellomgangen og snakker med han der .han forstår veldig mye og må ikke være alene igjen i gangen , men tar han ut for å vise at det var feil og forteller han det . vi syns det virker veldig bra :-) lykke til
EpleSjiraffen & 2 SmÅ Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Hei. Har kun 10 mnd mellom mine to, så storesøster brydde seg lite om at det kom en bebis til. Nå er hun veldig glad og kosete i søsteren sin. Kan jo nevnes at storesøster ble litt mer klengete på meg i begynnelsen, men det var også det eneste "problemet" vi hadde sånn sett
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Vi har veldig heldig og sluppet sjalusi helt med ungene våres (er 23 mnd mellom de to eldste og 2 år og 9 mnd mellom 2 og 3), men vi har jo hatt, og har, trassbyger på dem da. Det kommer og går i bølger, ofte er det en 3-6 uker på og en 3-6 uker av føler jeg hvor det er ekstra ille og ekstra bra, men litt er det jo hele veien og slik skal det være. Regner med du alt har hørt alle sånne stander tisp om å la ham hjelpe til, tilbringe tid med bare ham osv. Men et greit tips til når han er "slem" mot lillesøster er å i stede for å si noe til ham så bare overfokusere på lillesøster, løfte henne opp, gå vekk i fra ham og trøste lillesøster med veldig overdreven å daaaaaaker deg stemme og si noe sånt som "Neimen fikk du vondt nå, KNEP storebror deg, det var ikke fint gjort av ham, da går vi og er et annet sted vi" eller noe i den dur og overser ham en liten stund selv om han følger etter og prøver å få oppmerksomheten din. Poenget er at han skal få null oppmerksomhet når han er stygg med babyen, men babyen skal få, da vil han antagelig i løpet av noen dager skjønne at dette er feil vei å gå for å få oppmerksomhet fra dere. Og da er det så klart minst like viktig å rose ham halvt i hel når han er snill med lillesøster, gi ham en god klem da og roseog rose og gi ham tonnevis med oppmerksomhet og små belønningeri form av god klem, sitte på fanget osv. Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå