Gå til innhold

Papirer og søknader


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere alle sammen! Nå nærmerer deg seg snart jul:) Skal bli deilig med juleferie.

Jeg lurer på en ting, har dere sendt noen papirer til NAV eller andre steder i forbindelse med graviditeten deres? Jeg må innrømme å si at jeg er litt grønn på dette punktet.... Eneste jeg har gjort er å sende permisjonssøknad til jobben min.

(Har samboer og begge er i 100% jobb- babyen kommer i slutten av jan.) Noen som vet om noe spesielt vi bør gjøre!?

 

(Hehe og sorry, er feig og skriver anonym- burde kanskje vite om alt dette...)

 

God jul til alle mens jeg er i gang!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sende inn søknad om foreldrepenger eller engangsstødnad (alt ettersom hva du har krav på) til NAV. Du finner skjemaene på www.nav.no.

 

Søknad om foreldrepenger på være inne hos NAV senest tre uker etter permisjonsstart - men det er lurt å få det unnagjort så fort som mulig!! Husk at du må dokumentere inntekten din, enten ved å legge ved lønnsslipper, eller ved å få utfylt inntekstbekreftelse fra jobben.

 

Hvis dere er samboere (ikke gift) vil dere også måtte fylle ut en farskapserklæring, og gi beskjed om dere skal ha delt foreldreansvar. Dette skjemaet skal dere få på sykehuset - men hvis far ikke vil få DET i fanget når han sitter der med nyfødt barn, går det an å dra på folkeregisteret og ordne de papirene før barnet blir født.

 

Lykke til, og god jul til deg også :-)

Skrevet

Arb.giver måtte fylle ut skatt og inntektsskjema til NAV, og de ville ha bekreftelse på termindato (fikk skriv av legen min) som jeg leverte i tilleg til det Roskva sier her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...