Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen forslag/triks til hvordan jeg kan få gutten min til å sove litt lengre? Han sovner kl.19, spiser ved 1-2-tiden, og våkner ofte 5.30, av og til 6.30. Han sover 2-3t på dagen. Han våknet tidligere da han la seg senere på kvelden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, kan ikkje hjelpe..sliter med det samme jeg. hun vil som regel opp i 5-6 tiden. i natt ble hun kjempesint, men sovnet igjen kl 6 og sov til 8. men til vanlig lar jeg henne ligge til 6, da får hun en flaske så ligger hun og prater og leker i senga til halv 7, 7... tar du han opp med en gang?

Skrevet

Å nei! Han har aldri fått lov å stå opp før tidligst 7! Før ville han gjerne opp 5, eller enda tidligere, så det har visst hjulpet litt! Han spiser oftest ved 3-tiden så han er ikke sulten når han våkner, da får han ligee 20-45min og styre for seg selv. Deretter tar jeg han inn i senga til oss og gir han pupp. Om han har våknet etter 5.30 klarer han ikke sovne igjen...

Skrevet

Kan man egentlig forlange av en liten baby å sove lenger på morgenen fordi mor ønsker det? Skulle gjerne sovet lenger jeg også, men man kan kanskje ikke alltid få det man øsnker seg. Her står vi opp mellom 05.30 og 07 ettersom når mini våkner. Skifter og leker litt på stellebordet, får pupp også pleier han å bli trøtt etter en 1t- 1 1/2t igjen. Og da er det bare for meg å legge meg ned på sofaen og sove litt til....

Skrevet

Ingen har sagt forlange! Og jeg syns så absolutt ikke det er så gæærnt å ønske å ligge litt lengre enn 5.30 om morgenen! Han sover dårlig på dagen så det blir ikke mye mer søvn på meg.. Han kun av og til kl.6, men altså 5.30 de aller fleste dager. Jeg "forlanger" ingenting av min sønn i den forstand, men jeg syns også mange her inne er helt blinde på at barnet skal bestemme ALT. Det er jeg sterkt uenig i! Da får man bare bortskjemte barn, og bortskjemte barn er ulykkelige! Jeg har jobbet i barnehage og sett det mange mange ganger. Botskjemte barn føler seg utrygge og "forlatt" fordi ingen setter de grensene for dem som de trenger så sårt!

Skrevet

Jeg mener ikke at barnet skal bestemme alt, og jeg ønsker ikke et bortskjemt barn. Det vi har gjort siden dag 1 etter at vi kom hjem fra sykehuset er at vi har lagt mini i egen seng (inne på rommet vårt). Har nesten nesten ikke sovet sammen med meg i det hele tatt. Men når det kommer til å stå opp om morgenen så har jeg selv prøvd å la han sove til 7.30 fordi jeg så gjerne skulle sovet litt lengre i senga selv. Har ikke hjulpet om jeg har tatt han opp i min seng på morgenen heller. Han har rett og slett ikke villet sove, bare sutra. Så da har det endt med at jeg gjør slik jeg tidligere forklarte. Min opplevelse er det eneste jeg kan sikte til, dette er min første (3md, som legger seg 19-19.30 for da er han stuptrøtt). Spørsmålet om hva vi kan forlange av babyer er derfor et spørsmål jeg lurer på, for jeg vet ikke om jeg faktisk kan forlange av min baby at han skal sove til 7.30....?

Skrevet

Jeg FORLANGER heller ikke at han skal sove til 7.30! Jeg bare lurte på om noen kjente til noen gode triks for å få han til å sove litt lengre enn 5.30. Tenkte bare å gi det et lite FORSØK. Han blir dessuten veldig trøtt på formiddagene selv av å stå opp så tidlig..

Skrevet

Hvis det finnes noen der ute som vet om et triks, så skulle gjerne likt å få svar på det jeg også.....

Skrevet

Har ingen lure triks, for snuppa mi er opp like tidlig. Jeg tar henne opp, gir henne mat og skifter bleie. Jeg tar ikke av henne pysjen. Vi leker litt, også blir hun trøtt ca kl 8. Da tar jeg henne i senga vår og sover sammen med henne. Hun bruker da sove til 10 tiden. Vet ikke om det er så lurt, men det er verdt å prøve, da jeg hvertfall er helt "død" ved halv seks tiden om morgenen.

Skrevet

Jeg må være heldig ser jeg. Julie Angelica sover til mellom 10 og 11 hver dag. Hvis jeg vil ha noen timer for meg selv en morgen, så har jeg klokka på ringing og står opp før henne, og vil jeg sove lenge når jeg er sliten, ja så gjør jeg det:) Hun er b-menneske de luxe:)

Skrevet

barna er veldig forskjellig, kan være jeg hører littlå sutrer litt 05 tiden, men da gir jeg henne smokken, så sovner hun igjen til ca kl.08.00 får pupp å skifter bleie å vi legger oss igjen, sover da til 10.30 11.30;) kjempehærligt;)

Skrevet

 

Eneste rådet jeg kan gi er å legge seg igjen så snart barnet vil sove litt. vi er også oppå mellom 05.00 - 6.30 en gang... varierer nesten hver morra. Etter 2 timer er hun stuptrøtt igjen og sover en time til. Akkurat nok til at jeg orker resten av dagen:) Dette er nok noe som må justeres av seg selv litt etter litt tror jeg.

Skrevet

Ja, det går seg nok til med tiden!

Vi har hatt store søvnproblemer med gutten tidligere så dette er jo bare vidunderlig! Han er våken og blid og lykkelig nesten hele tiden :D Skulle så gjerne bare sovet BITTELITT lengre innimellom :)

Nå begynner det å gå seg til med dagsøvnen også. Han sover 20-30min på formiddagen og 2-3t midt på dagen. Da slukner han tvert igjen kl.19..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...