Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 har aldri vært plage av sopp før jeg ble gravid. har de siste 2 mnd hatt 3 soppinfeksjoner... Canesten er jo ikke farlig for fosteret, men siden det er 3kur så begynne rman å tenke litt.. lukten og annet ubehag som følger er heller ikke akkurat behagelig. noen andre som haar opplevd dette? Evt vet hva jeg kan gjøre for å hindre nye utbrudd? har verken overdreven eller underdreven hygienisk prinsipper....
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 bruk rett PH på underlivssåpen. Rett PH er 3,5. såper som har dette er f.eks dr greve og lactacyd. feil PH er 5,5. såpe som inneholder dette er ASAN og er en stoooor fyfy såpe viss en har mye soppinfeksjoner. den har feil ph-verdi for underlivet rett og slett! et annet tips er å slutte med string-truser viss du bruker det, og helst bruke bomullstruser. syntetiske puster ikke og det blir for tett i underlivet:o)
Fullrulle86 Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 hehe... det er bra! hadde en venninne som også brukte den (hun var ikke gravid da) hun fikk sopp-infeksjon på sopp-infeksjon med bare dager mellom. hun ble bedre med engang hun bytta såpe. fatter ikke at di lager såpe med feil ph-verdi engang, bare plagsomt:o)
MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 ...det må også sies at mange av oss vil få sopp fordi vi bruker truseinnlegg som igjen gjør at det ikke kommer luft til... ...og det skjer rett og slett fordi det er en stor forandring som skjer... Jeg selv var veldig plaget i min første graviditet, moren min rådet meg til å innta ett glass surmelk og/eller yoghurt hver dag. Jeg har (knock on wood) ikke fått det siden... Vi er jo veldig utsatt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå