Blå-Rosa+spire! Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Jeg får så store barn. Min førstefødte veide 4600... Streva i 1 1/2 time bare med å presse han ut... De klippet og jeg revnet. Han hadde det lengste hodet jeg hadde sett på en baby... Men alt gikk jo bra da. Gikk 10 dager over. Nå venter jeg nr. 2. De sier at man bør anta ca 500 gram økning per barn. Tror dere da jeg MÅ gå over tiden i tilfelle... Det ser jeg mørkt på. Det er umenneskelig, jeg bør vel bli igangsatt senest på termin vel?????
Blå-Rosa+spire! Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 17. desember 2007 Ingen som vet?? Føler meg så dum når jeg skal spørre om det så hadde vært greit å høre om noen har fått det "innvilget"... Skal spørre jordmora i morgen men er redd hun ler av meg...hehe..
liz86 Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 hei eg fekk også en stor gutt på 4300 14 dager på overtid å eg har fått høre at ej slepp å gå på overtid denne gangen. men det har også noe med at fødslen ikke ble noe av fekk ikke rier eller noe så det ble keisersnitt etter 3 dager med igansetting.
Blå-Rosa+spire! Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2007 Å ja, har kanskje noe me at d ble keisersnitt da... Men jeg kan alltids spørre da siden du har fått klarsignal...
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Bare spør du! Jeg er sikker på at jordmor har forståelse for deg:)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Barnet regnes generelt ikke som stort før det er over 4500 g, men dette kommer også an på størrelsen din og hvordan forrige fødsel gikk:o) Jeg vil tro at du kan få dette innvilget pga din forrige fødsel, og du vil vel ihvertfall få komme inn på vekstestimering =) Skal bare legge til en liten solskinnshistorie så du ikke føler at alt er fortapt=) Ei venninne av meg fødte en gutt på 4700 g 11 dager over termin, og revnet myye (totalruptur). Da hun ble gravid andre gang gruet hun seg veeeeeldig til fødselen for å si det sånn;o) MEN.. Den vesle tulla hennes kom 3 uker før termin, veide 3450 g og hun revnet ikke i det hele tatt!! Vil bare gi deg et lite håp om at det faktisk ER mulig å få en liten en andre gang. Lykke til!!
Blå-Rosa+spire! Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2007 Takk for svar. Ja jeg håper jo så klart å få en mindre baby før tiden den gangen her.. hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå