noche Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 jeg gir sanasol og tran til min 3åring. har lest på tranen at det ikke bør gis andre vitamin tilskudd med vitamin A hvis barnet får tran, så hvis d stemmer har jeg gitt for mye. tro om det gjør noe? lurer på hva deres barn får...min er mye syk prøver å booste immunforsvaret hennes...
Inga Bling Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 For at ungen skal få for mye vitamin d må han ha nesten ei flaske tran om dagen. Kroppen tåler mye vitamin d. Så ikke bekymre deg for det. Forsker Johan Moan har skrevet om d-vitamin, du finner nok noe på nettet om du vil lese.
noche Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2007 i know... det var vitamin A jeg var litt usikker på...men takk for svar:)
Inga Bling Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 skal lese hele innlegget neste gang. beklager.
Inga Bling Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Anbefalt dosering av vitamin A er 0,8-1 mg daglig. En barneskje tran daglig, gir ca 0,25 mg. Tradisjonelt norsk kosthold gir rikelig med vitamin A. For små barn er det viktig å passe på hvor mye vitamin A man inntar. Et produkt som Sana-sol gir 0,5 mg vitamin A pr dagsdose. Så om man kombinerer en skje tran, og en skje Sana-sol, er man allerede oppe på et høyt nivå, faktisk opp i mot anbefalt maksdose. A-vitamin ble først framstilt syntetisk i 1947. Anbefalt døgndose tran: 5 ml tran. Inneholder 0,25 mg vitamin A. wikipeida.
pøber´n & je Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Man blir forgiftet om man gir for mye. Vannløselige vitaminer tisser/svetter man ut overskuddet av, men fettløselig, legger overskuddet seg i fettet, og kan føre til forgiftning.
noche Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. desember 2007 ????????????? Hjelp! trodde d var vanlig med en skje sanasol og en tran? ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå