PrinsesseSjefen Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 jeg mener å huske at ei venninne hadde lest et sted at barnehagen IKKE kunne nekte å ta imot barn med øyekatarr. Tror hun hadde lest i Foreldre og Barn eller noe lignende.... Vi har heldigvis sluppet unna i over et år, men det kom skriv nylig fra barnehagen at de måtte ha vært hos lege og begynt behandling. Men øyekatarr kan være både virus og bakterie, så antibiotika hjelper ikke ved virusinfeksjon. I en tid med overforbruk av antibiotika er det i grunnen dumt å forlange slikt. Jeg mener det også sto i det venninna mi hadde lest at det gikk like fort vekk ved å vaske godt med rent/sterilt vann. Jeg vil være føre var og klar om barnehagen forlanger, derfor lurer jeg på om noen vet hvor dette sto, evt link.
Mammma Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Det som er regelen hos oss er at barna må til legen for å konstantere om det er den smittsomme varianten eller ikke. Hvis det er den smittsomme må behandling være påbegynnt før de kan komme i barnehagen.
nov/febmamma Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Det stemmer at det er vanskelig å avgjøre om det er den smittsomme øyekatarren eller ikke.Vi nekter ikke å ta i mot barn med øyekatarr i den barnehagen jeg jobber i, og vi ber heller ikke foreldrene hente ved mistanke om øyekatarr, men vi ringer og informerer dem, slik at de event. kan skaffe legetime eller øyesalve.. Det sto i foreldre og barn, ja, og alle barnehage skal ha fått de nye forskriftene. Bare tull å være så hysterisk for øyekatarr, det er bare litt plagsomt, ikke farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå