Sol + spire Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Satt å leste litt på småtroll 0-1 år i sted og fant et svar på et innlegg, ang vekt på barn som får mm kontra mme, som virkelig provoserte meg!!!!!! Hva mener dere???? Her er det hun skrev: Stemmer det at spiser de over anbefalt grense er det også skadelig for nyrene. Men mange gir MER enn anbefalt, og da lagrer seg det som fett. Dette fettet er ikke like nedbrytbart som morsmelk-fett..... Men babyer kan også bli overvektige av anbefalt dose mme. Det er KUNSTIG fett uansett hvordan man vrir og vender på det. Og, faren for overvekt senere i livet er betraktelig større ved "fete" mme babyer enn "fete" mm babyer. En mm baby kalles foressten aldri fet elelr overvektig, men det gjør en med mme babyer pga.at det kunstige fettet som gir en mme baby masse valker er ikke akkurat supersunt. Sånn er det bare, selv om det er sårt for en mor å høre det. All forskning tyder jo også på dette. Dessuten er mme babyer ofte tidligere motorisk pga. kunstig fett som stimulerer muskulaturene tidligere enn mm babyer. Sorry alle disse harde fakta! Alle babyer er jo herlige, men en mm baby med masse valker er jo bare så deilig da. En mme baby med masse valker er jo også skjønn....men det er jo likevel noe kunstig ved det. Babyen har valker pga. kunstig fett, ikke naturlig og SUNT fett. Hilsen mor som fullammet baby til 6 mnd. og ammet hver dag frem til han var 2 år. Men som likevel IKKE ser ned på mødre som må gi mme av ulike velbegrunnete årsaker. Det er jo ikke et lett valg siden alle vil amme....
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Hun påstår at hun ikke ser ned på mødre som må gi mme, men det er jo akkurat det hun gjør. synes hele innlegget er usaklig. Sunt og usunt fett.....babyer som får bare mm kan bli overvektige de og. Leste for litt siden om en b aby i japan, han var 8 mnd og veide 19(!!!!!!!) kg, og han var fullammet. ikke kom og si at ikke han er overvektig!!!! Uansett tror jeg ikke noen klarer og se forskjell på en mmbaby og en mmebaby.... Bra skrevet når man er ute etter og provosere....
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Sunt og usunt fett?? Hvem har puttet usunt fett i mme'en?? Det kan jeg i grunnen ikke tro... Og man ser da ikke forskjell på en baby som får mm og en som får mme... Ganske tullete innlegg. Som hun over sier: bra skrevet når man er ute etter å provosere...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Enkelte mennesker er det jo bare synd på hehe er ikke annet og si egentlig. Hun hadde vel en dårlig dag da, så måtte hun ha noen å la det gå utover. Noen gjør alt for å provosere.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Nja, hva skal man si til det hehe. Gidder ikke la meg provosere av det, hun er tydeligvis ikke helt opplyst. Det blir litt sånn "å fy fader assa, de som har mørke striper i håret er bare sååååå ulekre...men, det er kjempefint på deg assa". Klarer ikke helt å ta det seriøst ;-) Håper ingen av dere flaskemammaer tar dere nær av det hun skriver, det er tull og tøys og hun vil bare ha en reaksjon. Ikke gi henne gleden ;-)
Matja Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 LOL!! Sanasol du rocker! Jeg har ikke helt sluttet å ta meg nær av alt som blir sagt, men det meste går heldigvis bare rett ut igjennom! Litt sånn som at mme-barn kommer til å bli kriminelle og få atferdsproblemer. Jajaja- vi får starte en klubb om 16 år
Sol + spire Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2007 Ja norske fengsler blir jo overbefolket om noen år...hahaa Jeg blir ikke lei meg eller at jeg tar meg nær av slike uttalelser, men det er irriterende nok at folk har sånne meninger. Jeg er stolt av at jeg gir flaske. Var jo et sant helvette de første ukene hvor en måtte amme for alt det var verdt. Nei takk for at det er over...
Matja Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 Nei, det er bare å heve seg over det! Jeg har blitt kjent med en "super-mamma" her jeg bor nå, og hun er litt sånn. Utroooolig slitsomt, men jeg tenker bare "Går det virkelig an å være så lite opplyst og hjernedød?" Og det gjør jo tydeligvis det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå