Gå til innhold

Hvor mange fullammer babisen på 5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg, og det virker ikke som det er så mange som gjør det.

Litt nysgjerrig bare....

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lillebror er 5 mnd i romjula og jeg fullammer fortsatt.. har tenkt å gjøre det til han er 6 mnd om det går og det ser det ut som nå ihvertfall..

(men jeg fullammet ikke de første 2 mnd fordi jeg bruker så lang tid på å få full produksjon. Slik var det sist også)

Storebror begynte med grøt da han var 4,5 mnd og jeg angrer veldig på at jeg begynte så tidlig.. Håpet på bedre søvn, men det hjalp ikke og da hadde det vært mer lettvindt å utsatt det...

Livet er bare såååå enkelt med en baby som fullammes at denne gangen skal det nytes fullt ut.

Skrevet

Jepp, det gjør jeg. Han har fått et par smaksprøver på grøt, så det blir vel snart slutt på fullammingen.

Skrevet

jeg gjør d:) trenger ikke noe mat ennå så da venter jeg med d:)

Skrevet

Gutten min er 6.5 mnd og fullammes fortsatt. Vil ikke ha noe annet ennå. Prøver med grøt, potet og fruktpure men faller ikke helt i smak....

Skrevet

Yess, fullammer fortsatt. Han er akkurat 5 mnd. Har tenkt å fortsette en stund til, men føler meg av og til litt "slunken" på kveldene, så jeg lurer om det ikke snart er på tide med noe mer. Men det er jo så utrolig greit å bare amme, maten er jo alltid klar!

Har også inntrykk av at veeeeldig mange begynner i 4 mnds-alderen, kjenner nesten ingen som venter i 6 mnd., jeg.

Skrevet

Snuppelupp er 5 mnd i dag og vi har begynt med smaksprøver på grøt i tillegg til ammingen. Hun er ei stor jente på 9,4 kilo så hun begynner å kreve litt mer.. Men synes dette er skikkelig vanskelig og vil jo veldig gjerne følge anbefalingen om å fullamme til 6 mnd..

Introduksjon til fast føde føler jeg meg skikkelig grønn på.. Skal spørre og grave hos hs på onsdag det er sikkert og visst. :)

Skrevet

Lillegutt er 5mnd og en uke, og vi har såvidt begynt på smaksprøver. Ellers kun mm.

Skrevet

Jeg også fullammer, men det er nok ikke lenge til jeg ikke gjør det mer - har også begynt med smaksprøver med grøt, pga virker som hun får for lite mat om kvelden.

Skulle gjerne fullamma til 6 mnd jeg også, men når jeg ikke har nok mat, så må jeg jo bare begynne med grøt.

Skrevet

Gullgutten ble 5 mnd den 14., og her fullammes det. Har heller ikke gitt smaksprøver enda. Vi er nå på lang juleferie, så jeg tenkte at det var noek best å vente med fast føde til etter ferien og alle de nye intrykkene. Ser ut til at det kommer til å gå strålende, selv om jeg kjenner at ammingen, særlig pga en dle nattamming, for alvor begynner å tappe meg for krefter. Begynner i 40% jobb etter nyttår, så da er det naturlig for oss å begynne med smaksprøver og forhåpentligvis hele måltider med grøt eller mos da, sånn at pappaen kan gi fast føde mes jeg er på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...