FrøkenSprøken Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Er på juleferie hos min mor, og hun har leietakere som bare sprer seg utover huset som en annen muggsopp. Da de flyttet inn var det en mor med to barn. Nå har hun funnet seg en ny mann, men FEM unger. Så til tider er de 9 personer som bor i en leilighet med tre soverom. Vaskerommet i kjelleren er fullt av klær og skittentøyskorger. De har TO barnevogner stående i kjelleren, selv om minstejenta er 3 år. Min mor hr spurt om de kan flytte den ene, men nei. De trenger visst å ha begge to stående der. Skulle opp på loftet å hente babybilstolen til mini nå, og det er jammen meg bare så vidt jeg komemr meg opp dit. I gangen FLYTER det med klær, slik at du må flytte på 14 vinterdresser og jakker for å få ned lemmen. Og så har de hengt opp bilder på veggen nedenfor lemmen, slik at man må plukke bildene ned fra veggene, for så å henge de opp etterpå. Er jo rene opperasjon dagsverk å komme seg opp dit jo! Forstår godt at det er trangt med så mange mennesker på så liten plass, men da får de finne seg noe større da! Kan jo ikke drive på og rote rundt på fellsarealene vel? (Bortsett fra dette er de veldig trivelige da. Mannen hjelper til med å måke snø og klippe plen o.l. Er bare så slitsomt at det er rot overalt!)
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Bor de i hele huset eller? De har vel en egne leilighet,eller deler de inngang,kjeller og loft med din mor? Uansett,når vi leier ut spør vi om hvor mange de er.Finner de seg noen skal dette sies fra om så vi er klar over hvor mange som bor i leiligheten til enhver tid De har egne lagringsplasser til ting og tang,og ikke sammen med vårt.
FrøkenSprøken Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2007 Neinei. De leier leiligheten i andre etg. Gangen over trappa er på en måte felles da. Ytterdøra deres er i den gangen, og luka opp til loftet er i den gangen. (Altså felles hovedinngang.) De har egen bod i kjelleren, og har fått tilbud om å lagre ting i et skjul i hagen. (Sykler, sparker, vogner o.l.) Vaskerommet er felles. Kjelleren er vel i utgangspunktet ikke det, men vi har alltid latt leietakerene hatt fryser og vogner der, siden det er god plass. Men de som bor der nå kjenner jo ikke sine begrensninger, og fyller bare opp. I følge husleieloven er det ikke lov med framleie, men det er lov til å få seg samboer eller flere barn. Dette kan ikke utleier si noe på.
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Vel.jeg hadde ikke funnet meg i det hvertfall. Tatt en seriøs prat,og sagt klart fra at det må visse restriksjoner til.De leier ,og eier ikke,Og at de kan få benytte seg av litt plass,er ikke det samme som å overta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå