Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det normalt å begynne med det? Er bare 13+3, men buksene er utrolig trange..... Kjøper dere da en ny bukse en str større eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte mammabukse for et par uker siden, er i uke 14 nå. Jeg er bred over hoftene og måtte opp en str for å få den på meg. ( er ikke glidelås på den )

Skrevet

Så du begynte med mammaklær i uke 12? Var litt upresis i stad fordi jeg lurte på om man ikke begynte med det før i uke 16-20 el noe... Og heller kjøpte vanlige bukser, men en str større enn normalt...

Skrevet

Jeg kjøpte min første mammabukse i uke 10 eller noe, hehe. Dette er 2.mannen min da, så kroppen ble større fort. Kjøpte like gjerne mammabukse, for det fikk jeg jo bruk for uansett, og det var stort sett magen som ble større :-)

Skrevet

Tror jeg var 8 uker da jeg kjøpte min første mammabukse. Jeg var så øm i magen. Hvis jeg tok på en av de vanlige buksene ble jeg bare svimmel og dårlige av. Noen må begynne før enn andre...

Skrevet

Jeg kjøpte min første mammabukse når jeg var ca 10 uker på vei. Det var en jeans fra polarn o pyret, som ikke hadde stoff over hele magen, men et slags smart, litt bredt strikk rundt livet. Den var ikke så ekstremt mamma-buksete, liksom. Jeg kan bruke den ennå (uke 24), men nå hadde det kanskje vært deilig at den var et nr større.. Jeg regner med å kunne bruke den litt rett etter fødselen også.

Skrevet

skal si dere er tidlig ute!!!!!!

Skrevet

Jeg syntes det var mye bedre å kjøpe mammabukse tidlig enn å kjøpe en vanlig bukse i større str som jeg bare kunne fått brukt noen få uker :-)

Skrevet

altså vi kan jo ikke bestemme når buksene er for trange da...ingen ting er for tidlig ute egentli ...jeg kjøpte i uke 11 ....andre svangerskapet mitt det her...og de fleste av klærne mine var ubehaglie og trange ...

Skrevet

Jeg kjøpte også min første mammabukse i uke 8 eller noe pga øm mage. Kunne rett og slett ikke sitte med mine vanlige bukser lenger (bortsett fra shabbylin bukser osv..).- Kjøpte en olamammabukse fra H&M som ingen så var mammabukse og var kjempefornøyd med den! Kosta vel rundt 350kr og tenkte at jeg kom til å få burkt den likevel så kan jo bare kjøpe med en gang liksom. Har brukt den masse masse. Nå er jeg i uke 17 og forrige uke la jeg bort alle andre bukser...

Men det er jo såklart individuelle forskjeller. Jordmor bekrefta at SF målet mitt var laaangt over gjennomsnittet..

Skrevet

Er forresten førstegangs...

Skrevet

Begynnte med mammaklær i uke 9 jeg. Ble kvalm når det ble trangt over magen så måtte ha noe romslig.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt mammaklær ennå, er 17+0 og førstegangs. Har fått mage, men ikke lagt på meg andre steder. Bruker de vanlige buksene mine med åpen knapp og belte som skjuler knappen. Så har jeg lange og vide topper som ikke strammer. Men kommer til å kjøpe om ikke så lenge :)

Skrevet

Vet ikke i grunnen.Er ikke noe særlig fan av mammaklær for å si det slik.

Kanskje lurt å bare kjøpe en bukse? Eller gå med noen knapper åpne og ha en tunika utenpå eller noe sånt?

Har ikke kjøpt noe ny bukse ennå.. Dongeri buksene mine har faktisk blitt litt store for meg nå,så regner med jeg kan ha de en goooood stund til.

Er 2. gangs og 12+5 på vei.Så er ganske tidlig ennå.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg var 8 uker tror jeg når jeg begynte med det.

Ingen regler på dette, man kjøper når de andre buksene blir ubehagelig å gå med :-)

Skrevet

Vi er alle veldig forskjellige på dette. Jeg kjøpte klær når jeg var ca 10-11 uker på vei, men begynte ikke å bruke dem for fullt før jeg var ca 16 uker på vei. Da strammet det godt over hoftene, og når man har bukser som er lave i livet føler man seg ikke særlig vel når ting velter over...... Ikke er det noe godt heller.. :)

Så bare løp og kjøp du, det er masse fint mammatøy der ute! Men ikke glem at når det gjelder det meste annet enn bukser, så er det veldig mye du kan bruke utenom mamma-seksjonen :) Hvertfall før du begynner å få skikkelig mage :)

Skrevet

Jeg kjøpte meg noen gode treningsbukser på Spar Kjøp som var ganske høye i livet. Kostet kr 70 pr stk! De var grei å ha i overgangsperioden 8-12 uker der mammabuksene var litt uformelige på meg. Når jeg var 12 uker hoppet jeg inn i mammabuksene, og det var HERLIG! Ble så kvalm og uvel når jeg fikk bukselinningen midt på magen, og da var det godt med mammabukser som gikk godt over magen! Så hvis mammabuksene passer deg, og du har lyst til å gå i dem, så ville jeg ha kjøpt!

Skrevet

Jeg kjøpte to mammabukser i uke 11. Jeg fikk ikke kneppet de fleste av de andre buksene mine. Dessuten jobber jeg på kontor og sitter nesten hele tiden og da er det vondt med lave bukser som strammer.

Mammabukser er jo kjempegode å gå med, dessuten får vi bruk for de i mange måneder fremover:-)

Skrevet

er i uke 23, bruker de gamle buksene fremdeles. Må snart ha noe annet men ønsker nok heller en vanlig bukse som er lav på livet.

Skrevet

I første svangerskap kjøpte jeg ikke mammabukse før jeg var 24 uker. Nå kjøpte jeg ved 14. Er ikke spesielt stor akkurat, men føler det ubehagelig med stramme, trange bukser. Så da ble det mammabukse på meg.

Skrevet

Man begynner vel med mamma bukse akkurat når det passer en selv....sist fikk jeg ikke mage før i uke 20,og kunen bruke klærne mine selv.Denne gang kom den i uke 9 og måtte til med noe større.....

Skrevet

Bukser som stopper midt på magen måtte jeg slutte med i uke 10-ish, men da var det helst luft som førte til stor mage. Brukte da bukser som sitter lengre ned på hoftene til uke 18. Nå har imidlertid magen skutt fart igjen, så nå har jeg gått til innkjøp av mammabukser.

Tips til de som bor i Trondheim. H&M både på torget og City Syd har mammabukser, men City Syd har mye bedre utvalg. (Skjønt størrelsene er litt utplukkede begge steder...)

Skrevet

Jeg er i uke 20 og bruker fremdeles mine egne busker. Har prøvd meg på en mammabukse et par ganger, men den er fremdeles altfor stor, selv med innstrammet strikk...Har mange bukser med lavt liv, så det går greit. Den eneste busken jeg virkelig merket det på, var skibuksen min da jeg stod på alpinski forrige helg...den begynte å bli litt trang...

Har kun lagt på meg 2 kg, så her tar det tid før magen kommer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...