Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Trenger sårt søvn på natta. Hva med å ta opp babyen bare ikke gi mat?
ejiec++ Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Hos oss fungerte nattavvenningen fint ved at vi bare stakk en hånd inn gjennom sprinkelsenga og strøk henne litt over ryggen. Lurt at pappan tar avvenningsbiten siden babyen er vant til å få mat fra deg.
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Hvor gammel er babyen din da? Min lille er 5 mnd nå. Hadde store problemer med soving på natten, han sovnet sent (02:00) , og voknet ofte å skrek. Jeg begynte å gi mme i tillegg til å amme, slik at jeg var sikker på at han var mett, men det ble ikke store forskjellen, Det som snudde det for meg var en mer rutinert soving på dagtid. Nå sover han ca 45 min av gangen, og 2 timer etter han våkner legger jeg han igjen. Han får flaske hver gang rett før han legges ned, slik at han forbinder det også med sovingen. Nå sovner han 20:30 hver kveld, og vokner ikke før i 7 tiden neste morgen Jeg har ingen erfaring med ferber, men etter det jeg har lest og hørt, vil jeg fraråde deg det.Det er min mening iallefall, men du vet jo hva som er best for din baby Lykke til!
Marika:):) Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Hvor gammel er babisen? Knerten min var ikke klar for å bli lagt alene før han var 5 mnd. Jeg tror dette handler om trygghet og modenhet jeg da. Prøvde å legge han for å sovne selv ved 3 mnd, 3,5 mnd, 4 mnd også men det funket ikke. Han skrek og skrek og jeg skjønte at han ikke var klar for det. Så jeg lot han sovne ved puppen. Mot 5 mnd tok jeg han opp rett før han sovnet og gikk med han til han sovnet på mørkt rom, gjerne med litt nattasang og kosing, og la han i egen seng ved innsovning - slik at han kunne sovne i egen seng. Om han gråt igjen, tok jeg han opp og begynte med ruggingen igjen. Når han ble slapp og var klar for å sovne igjen, la jeg han ned forsiktig. Om han gjorde tegn til å våkne til, så strøk jeg han på kinnet eller ga han en laang kos. Kosekluten liker han veeldig når han skal sove, forresten. Nå er han over 5 mnd og sovner selv. Det skal sies at jeg gir ham det siste måltidet på et mørkt og stille rom for så å kose og synge litt for han før jeg legger han i egen seng. Og det går kjempefint, er så fornøyd! Jeg har tro på at dette med mye kos og nærhet er med på å skape et trygt og fornøyd barn. Ferber er jeg sterkt i mot. Det skriker i et mors hjerte når barnet skriker så det blir sår i halsen. Ved å følge instinktet vårt og gi det trygghet og kos, får vi til det vi ønsker. Lykke til!
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 pappan sto opp tre netter på rad her. Dersom jeg viste meg eller gav lyd fra meg ble han helt hysterisk og skulle ha mat. Litt rolig "hysj" og stryk over kinnet hjalp som oftest. Noen ganger måtte han ta han opp og bysse. Lengste han var oppe og bysset var 15 minutter. Etter tre netter sov han hele natta. Han bysset på soverommet, i mørket. Lykke til !!!
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Hei - les "mamma til martine og lille" sine innlegg på søvndebatten, ifht. "The no cry sleep solution". Kanskje du får noen innspill? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå