Gå til innhold

Dere som gir bort vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

både til tanter, venninner, svigermødre, lærere til barna deres, de ansatte i barnehagen osv... Vet dere sikkert at de liker vin, eller bare satser dere på det? Bare nysgjerrig... Selv liker jeg ikke vin, i det hele tatt, og har opplevd å få vin av ulike personer, som jeg har ulikt forhold til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La nå folk gi bort hva de vil. Vær glad du får noe i det hele tatt du!!

=)

Skrevet

Gir bort til de jeg vet drikker vin, men er jo ikke sikkert de liker den vinen jeg plukker ut da. Hender samboern får vin i gave, og de får jeg, da han ikke liker vin. :)

Skrevet

Gir IKKE vin til noen uten at jeg er 100% sikker på at personen liker det!

liker ikke vin selv, så skal være sikker før jeg gir vin i gave

Skrevet

Gir bort vin til de jeg kjenner og vet at drikker det ja. Kan jo være litt uheldig å gi til f.eks. en barnehagetante som har en alkoholisert mann og at de derfor ikke har alkohol i huset... f.eks... eller andre som ikke drikker alkohol. Da ville jeg heller gått for en konfekteske hvis jeg ikke kjente personen.

Skrevet

Jeg gir aldri vin til folk jeg ikke kjenner, men det erikke pga smaken. Kjenner dere noen med alkoholproblemer?

Skrevet

McMom, hysj på deg du! Insinuerer du at jeg ikke fortjener gaver? Hmf! Godt jeg enda ikke har gitt deg julegaven din :P

Skrevet

Du fortjener masse gaver lille rødhette*. Og får du mye vin så ta de med hit!!

Skrevet

hihi

Liker du champagne?

Skrevet

Regner med du sikter til meg, og innlegget mitt;o))

Jeg gir bort vinflaskene med god samvittighet!

Hadde jeg hatt en mann hjemme med alkoholproblemer, og jeg hadde fått en flaske vin på jobben...Da hadde JEG tatt ansvaret der selv, og enten gitt den til en annen kollega, eller gjort noe annet lurt med den!

Jeg hadde uansett blitt glad for gaven, og NEI vi som gir bort noe kan ALDRI være sikker på om mottager liker det eller ei!

Da kan jeg være like vrang med alle de som gir bort konfektesker da.... VET dere at den som får den IKKE har nøtteallergi? Eller har en mann/kone hjemme med nøtteallergi? Det er faktisk mange sjokolader det er nøtter i:o))

Hva er det egentlig som gnager så fælt hos dere ang dette å gi eller ikke gi en oppmerksomhet til de ansatte i barnehagen?? Det samme spørsmålet har vært oppe her hver desembermåned, og alltid er det nok av dem som synes det er helt horribelt at noen gir....

Skrevet

allergi og alkoholisme kan ikke sammenlignes overhodet.

jeg jobbet sammen med en mann engang, på en nokså liten arb.plass. det tok nesten 5 år før vi visste at han hadde et stort alkoholproblem. da følte vi oss ikke helt vel lengre, med alle vinflaskene han hadde fått fra oss. Han selv kjøpte aldri det når han skulle gi noe.

jeg har også opplevd avhengighet nærmere innpå livet... og når du sier sånn, så vet du ikke hva det går ut på.... Jeg har meget stor respekt for en alkoholiker som forsøker å holde seg unna...

Skrevet

Jeg gir bort vin selv om jeg ikke vet at vedkommende liker det.. Vedkommende kan ha bruk for det uansett- servere gjester, bruke i matlaging eller gi det videre...

Skrevet

"selv om jeg ikke vet OM vedkommende liker det" skal det stå...

Skrevet

Har svart på dette tidligere og sier det samme igjen. Jeg gir ALDRI vin til mennesker jeg ikke vet liker det og har et greit forhold til alkohol. Jeg synes det er en uklok gave å gi, det kan være mange negative følelser og forskjellige holdninger hos mennesker rundt alkohol. Syns det er mye bedre da med blomster, sjokolade eller fenalår osv.

Skrevet

Takk;o))

Du klarte å forklare det på en litt enklere måte enn meg;o))

Skrevet

Vin er alltid bankers det, selv om de ikke drikker det selv så kan de jo bare gi det videre til noen som liker det....en nabo, en slekting...what ever..

ops, er visst litt brisen her... jeg drikker vin:)

knis knis

Skrevet

Vin er symbolsk. Og de fleste som ikke drikker selv har heldigvis vett på å servere til gjester uansett.

Skrevet

Fanta Claus, nå snakket jeg generelt sett, ikke kun til barnehageansatte. Snakket også om venninner, tanter osv.

Skrevet

jeg gir kun vin til folk jeg vet drikker vin..

bruker selv å få vin til jul og dem gir jeg videre til mamma, da verken jeg eller sambo drikker det=)

Skrevet

Tror mange gir en flaske vin uten å tenke noe særlig over det. Selv har jeg opparbeidet meg en aldri så liten vinsamling, og alle flaskene har til felles at jeg har fått de i gave.

Jeg liker ikke vin, så de ligger der å samler støv.

Men greit å alltid ha noe å ta av om man har "glemt" en juegave, eller noen du ikke viste du skulle få gave av kommer med en overraskelse og du ikke har planlagt noe tilbake.

Men hadde nok fått større glede og nytte av en eske konfekt;) Eller en boks med hjemmelagede julekaker!

Skrevet

hehe leste svin:p

Skrevet

Gir aldri bort vin til andre enn søsteren min og mamma. Den eneste hvitvinsflaska jeg hadde med, den sa jeg vi skal dele en kveld det faller seg sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...