Gå til innhold

Spysjuka-barnehage-hvor lenge hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa hadde spysjuka i går, kasta opp seks ganger, siste gangen i 22 tiden i søvne. Hun husker det hvertfall ikke. Så svigermor fikk litt å stri med når vi var på julebord.

Er det vanlig praksis i alle barnehager at barne må være hjemme i 48 timer uten å ha spydd før det er velkomment i barnehagen igjen? Eller kan jeg sende henne i barnehagen i morgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hos oss må man ha spist et måltid og ha "beholdt" det i magen.

Skrevet

Her gjelder 48 timer, det smitter etterpå også.

Skrevet

Det er etterpå det smitter!!!! Hold barnet ditt hjemme i 48 timer etter siste tømming hvis du vil unngå at det smitter andre!

Skrevet

I barnehagen vår er det 48 timer som gjelder, etter siste oppkast.

Skrevet

De fleste barnehager har vel en 24 timers regel, men den er nok litt gammel for man er smittefarlig i minst 48 timer etter siste tømming. Tipper resten av foreldrene i bhg ikke vil ha spysjuken i jula og setter nok pris på om dere blir hjemme i mora :o)

God bedring til snuppa di!

Skrevet

Bare synd ikke alle tar hensyn til denne regelen.....

Skrevet

Jeg har alt bestemt at hun skal være hjemme i morgen. Selv om det passer midt i ræva sånn jobb messig, blir kveldsjobbing på meg i morgen da.

Jeg kan ikke huske at vi har fått noe skriv som sier noe om når en kan komme tilbake i barnehagen ved de forskjellige sykdommene. Det burde jo hvert obligatorisk. En sak for SU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...