bente69;) Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Snuppa hadde spysjuka i går, kasta opp seks ganger, siste gangen i 22 tiden i søvne. Hun husker det hvertfall ikke. Så svigermor fikk litt å stri med når vi var på julebord. Er det vanlig praksis i alle barnehager at barne må være hjemme i 48 timer uten å ha spydd før det er velkomment i barnehagen igjen? Eller kan jeg sende henne i barnehagen i morgen?
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 hos oss må man ha spist et måltid og ha "beholdt" det i magen.
Synnøve_Solbakken Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Her gjelder 48 timer, det smitter etterpå også.
Sentralstøvsugeren Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Det er etterpå det smitter!!!! Hold barnet ditt hjemme i 48 timer etter siste tømming hvis du vil unngå at det smitter andre!
RachaelRay Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 I barnehagen vår er det 48 timer som gjelder, etter siste oppkast.
~sjiraff~ Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 De fleste barnehager har vel en 24 timers regel, men den er nok litt gammel for man er smittefarlig i minst 48 timer etter siste tømming. Tipper resten av foreldrene i bhg ikke vil ha spysjuken i jula og setter nok pris på om dere blir hjemme i mora ) God bedring til snuppa di!
pops;) Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Bare synd ikke alle tar hensyn til denne regelen.....
bente69;) Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har alt bestemt at hun skal være hjemme i morgen. Selv om det passer midt i ræva sånn jobb messig, blir kveldsjobbing på meg i morgen da. Jeg kan ikke huske at vi har fått noe skriv som sier noe om når en kan komme tilbake i barnehagen ved de forskjellige sykdommene. Det burde jo hvert obligatorisk. En sak for SU.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå