Gå til innhold

Nybakt mamma i revy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skrive eit revynummer som skal handle om det å vere nybakt mamma og lurer i den samenheng på om det er nokon som har nokon idèar om kva tema og problemstillinga eg kan ta opp? Kva er typisk for ei som har blitt mamma for første gang, kva opptar ho til dagleg? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bæsj : mengde, konsistens og farge:o)

Skrevet

At babyen henger i puppen 24-7....

Skrevet

Evige tema, begge to :o) Har tenkt litt på forskjellige ting sjølv, men vanskelig å komme på sånt "under press". Har tenkt på "kleskoden" til ei nybakt mamma ( dvs treningsbukse/ nattkle), korleis alt du har på deg blir gupla/ sleva/ bæsja/ tissa på og at ei natt uten minst 3 oppvåkingar ikkje er innan rekkevidde på minst 6 mnd. Eit prosjekt under produsjon med andre ord. Takknemlig for all input!

Skrevet

ja, sånn gikk i allefall jeg kledd de første månedene føler jeg. Ungen var så steike rein og nybada til alle tider, men meg selv; jeg så ikke uuuuuut!!!

Skrevet

Hehe, skriv om en usikker nybakt mamma som søker svar på spørsmål på nett (les:dinbaby) Kan tippe du kan få en rimelig god sketsj av dinbaby!

Skrevet

Prater bare om baby, umulig å engasjere seg i en halvveis sofistikert eller kulturell samtale, fordi man ikke har lest aviser eller sett TV siden ungen ploppa ut. Sting i skrittet, vondt å sitte.

Unge på puppen døgnet rundt, farter rundt på besøk hos alle, alle vil holde babyen, mor gråter for den minste lille ting, inkludert de mest tåpelige reklamene.

Far prøver så godt han kan, men mor bare glefser og gråter.

Alle "vet" bedre enn mor hva som er best, og de SIER det!

Si stygge ting med kosestemme når du nesten vurderer å kast ungen ut ruta. (*med babystemme* "Hvis du ikke slutter å gråte nå din lille terrorist, så kommer mammselamsen din til å kaste deg ut det store vinduet der borte, Ja det gjør hun, ja det gjør hun." *dikke dikke dikke*)

Skrevet

Så sant, så sant ;O) Satt på pute på barsel, grein meg igjennom alle episodane av Jordmødre, har ein matglad gut som glatt kunne henge i puppen 2 timar i strekk! Takk for innspirasjon!

Skrevet

Og når ungen ikke spiser, henger puppen ute til tørk, og det kjennes helt naturlig.

Skrevet

Haha! Blotting er blitt ein heilt naturlig del av kvardagen ;O)

Skrevet

...få med deg den Kiwi-reklamen neste gang den går, den med venninnegjengen på café...hvor EI er uten barn.

Pricelss, og fryktelig bra tatt på kornet.

Skrevet

Har lagt merke til den ja, må inrømme at eg har vert i den nesten eksakt samme settingen fleire gangar. Er nesten som det blir litt pinlig :o) Under alt gulpet, sinksalven og ammeinnlegga er det faktisk nokon jenter som har hatt eit liv utan baby òg! Tar berre litt tid å grave ho fram ;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...