Gå til innhold

Skal fra nå bare gi morgen pupp-men

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal jeg gi ha den samme puppen hver morgen,eller annenhver pupp?

Ja,vet det er teit spm,men jeg aner ikke jeg.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du gir begge brystene til hvert måltid, starter du bare med venstre bryst ved 1. amming, høyre ved 2.ammng etc. Sett en hårstrikk på håndleddet, så husker du hvilken du begynte/avslutta med. Min baby på 3 mnd tar nå ofte bare ett bryst pr. amming, da kjenner jeg jo hvilket bryst som er fullt ved neste amming om jeg skulle ha glemt det

Skrevet

Han tar bare det ene om gangen...

Er nå 8 mnd og puppen er ikke noe særlig lenger for han..

Skrevet

Her justerte det seg selv med at jeg fikk mindre melk i begge puppene og kunne derfor gi han av begge på morgenen. Jeg ville gitt han av den ene og hvis han ikke er mett så gitt han så mye han ville av den andre, for så å bytte ved neste amming. Får du spreng i løpet av dagen kan du jo håndmelke evt. pumpe litt.

PS: Jeg har fått kjempegode svar fra ammehjelpen hver gang jeg har hatt et ammesprøsmål. Skikkelig drevne damer der som vet hva de driver med:) Du kan jo evt sende den en mail og høre hva de anbefaler? (www.ammehjelpen.no)

Skrevet

Hvor gamle er babyene deres? Min er 10 mnd,er det for tidlig med bare morgenpupp? Må jeg da gi mme i tillegg(får grøt), eller holder det med vann å drikke resten av dagen?Beklager hvis jeg kupper tråden litt...

Skrevet

Småtten fikk bestemme selv ang ammingen og mistet interessen gradvis etter at vi sluttet med nattamming da han var rundt 8 mnd. Da han var rundt 10 1/2 mnd kuttet han morgen puppen også. Nå får han tilbud om mme om morgen og kveld, en liten flaske på rundt 100-150 ml og det varierer veldig hvor mye han vil ha. Utover det får han vann til måltidene.

Skrevet

Snicken

Min er 8 1/2 mnd nå.

Er ikke lenge siden han sluttet å spise om natten.

Merker nå etter det, att jeg har fått mindre melk om dagen..

Han bryr seg ikke lengre heller virker det som.

Tar lang tid for å prøve å amme m.m

Har nesten ikke villet ha pupp,og har i 2 dage nå nesten ikke hatt tissebleie heller..

Prøvde med en flaske med mme i dag som han hev seg over og slukte rått (han har alltid vært puppegutt,og vi har slitt med flaska til han),så derfor ble vi svært overrasket over att han tok flaska.

Iallefall med en flaskesmokk han ikke har villet hatt..

Min spiser ikke grøt,så derfor vil jeg gi han ett par flasker om dagen,får ikke i seg mye vann heller.

Men du kan nok begyne med å gi bare morgen pupp siden han også spiser grøt,og att han drikker fint med vann.

Det skal gå så bra atte ;)

Skrevet

Takker for svar jenter.

Skal prøve meg litt frem.

Kanskje han vil ha av begge også nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...