KristineMed2Sønner<3 Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Hei! :-) Har hørt så mye forskjellig, å det vil jeg sikkert høre her også, men vil bare forhøre meg litt. Det sies at barn som bare får mme burde begynne med grøt tidligere (3 mnd) enn de som blir fullammet pga. de trenger mer og mer mat, å for mye mme er skadelig for bla. nyrer. Gutten min er 3 mnd den 23. desember, (5 uker prematur) og spiser som en hest!!! Alt for mye kanskje...?! står det skal være sånn ca 5 måltider i døgnet, men her i gården skal han ha 160 til 170 ml eller mer hver time omtrendt. Men om natten sover han fra 01:00 til 07:00 ca...så kan det hende en sjelden gang at han sovner noen økter om dagen så da blir det jo også noen pauser.... Skal jeg prøve meg litt frem med grøt når han har fyllt 3 mnd, eller hva? Blir veldig taknemmelig for svar!! :-) God jul og godt nytt år til dere alle.
Alle gode ting er 4 Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Hei Kristine! Det stemmer IKKE at barn som får bare mme burde begynne med grøt tidligere, tvert i mot anbefales det at barnet får flaske til de er 4 eller 6 mnd (er litt usikker på hvilken alder som gjelder nå, du kan sjekke det på www.shdir.no) Når det er sagt... Anbefalingene endrer seg hele tiden. Og det er DU som kjenner barnet ditt best. STOL PÅ DEG SELV! Med min første var jeg veldig redd for å gjøre noe feil, og jeg nektet å gi barnet mitt grøt før 4mnd dagen var kommet. Han hadde da hatt "kolikk" i 3 uker, men med det samme han fikk litt grøt var han fornøyd. Jeg hadde altså sultet ham, skjønte jeg etterpå. Med nr 2 var jeg mye mer trygg på at det er vi som er foreldrene, og at anbefalingene er kun anbefalinger (en veiledning) og at disse også har en tendens til å endre seg med vinden. Høres ut for meg at du har en svært sulten liten tass, og jeg ville nok prøvd å blande pittelitt grøtpulver i melken og se om han blir mett. Vær imidlertid oppmerksom på at du velger en GLUTENFRI grøt (for å forhindre glutenallergi senere), risgrøt, maisgrøt eller hirsegrøt er alle naturlig fri for gluten. Lykke til!! Og god jul! :-)
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har hoert fra 4mnd for MME barn og 6mnd for MM barn. Som det ideelle da. Jenta mi fikk groet fra 4mnd+en uke fordi jeg ikke hadde nok melk. Og de er alle saa forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå