Gå til innhold

Astma medisin?

mammaen til Helle+2 i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har astma og bruker vanligvis Symbicort. Har klart meg uten frem til nå (27+3). Legen har vert lite villig til å gi meg det tidligere, men nå trenger jeg medisin og jordmor mente jeg burde bruke. Noen med astma og erfaringer i svangerskap? Har dere evt. skiftet medisin etter dere ble gravid?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har også astma og har brukt mine faste medisiner : flutide , ventolin og setevent som vanlig hele tiden . - Er nå i uke 22.

Skrevet

Det er VELDIG viktig at du med astma forebygger astma i svagerskapet.

Du må ikke finne på å avslutte medisinbruk fordi om du blir gravid.

Jeg vet mye om dette siden jeg har levd med astma selv i hele livet mitt og har vært inne hos astmaspesialist med tanke på svangerskap og astma.

Legene sier (de som har peiling!) at man for alt i verden ikke må slutte med medisiner, det er mye verre for deg og beibi om du får et anfall, noe som kikke er uvanlig bland gravide damer som slutter på medisin.

Jeg slutta nettopp pga av redsel om hva som kunne skje med barnet mitt.

jeg fikk et jraftig anfall i uke 12 og ble lagt inn.

Har vært fin i mange år før dette, så det var veldig uventa, men 1/3 blir verre i svangerskap.

Skrevet

jeg er blandt de heldige astmatikerne, jeg får kun anfall dersom jeg blir forkjøla eller lignende.. (det er vel dem som ikke regner meg som astmatiker, men bare se når jeg er på dårligeste da.. lite søvn og mye hosting....) på helsekortet skrev nå legen opp symbicort blant de medisiner jeg bruker, så jeg regner med at får jeg anfall, så kan jeg ty til den dersom jeg trenger det...

Skrevet

Jeg bruker også Symbicort, og legen fortalte meg at det overhodet ikke var noe problem å bruke dette under graviditeten. :o)

Så jeg ville brukt medisinene med god samvittighet!

Skrevet

Hei og takk for svar! disse legene altså, en sier ditt og en annen sier datt! men i dag har jeg ringt og bedt om ny resept. Jeg er alltid verre om vinteren og i tillegg er jeg forkjølet, så nå må jeg ha uansett hva min lege mener... har aldrig hatt noe alvorlig anfall, men jeg vil ikke ta noen sjanser nå ihvertfall.

Lykke til videre jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...