Gå til innhold

Trenger litt hjelp til oversettelse fra engelsk her...:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ut og fly til uka, og på flyseleskapets hjemmeside står det at:

"Infants paying 10% of the adult fare who are too large for bassinets are not entitled to a seat and must be nursed."

Forstår egentlig setningen, men ble litt usikker... Betyr "must be nursed" at tulla må ligge i fanget hele veien? Altså at hun ikke kan ligge på gulvet?!? Nursed betyr nemlig i mitt hodet å bli ammet/bysset...

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer det. Du skal nok slippe å måtte amme hele turen! ;-)

Skrevet

Tilgi en dårlig oversettelse men....

Spedbarn betaler 10% av det det koster for for voksne hvis de er for store for "bassinets" (det er vel de kurvene på veggen) eller ikke egnet for eget sete og som må bli ammet.

Skrevet

ja, jeg forstod det også som om du må ha ungen på fanget hele turen!

Skrevet

Jeg leser det som "bli tatt vare på" men jeg har egentlig ikke tenkt på hva det bety.

Jeg har ikke sett noen som har pleid å legge barna sine på gulvet (altså barn under to år), men nå har jeg ikke sett alt heller. Tror det er meningen at man holder så små barn i fanget i tilfelle turbulens osv.

Skrevet

Jaja, da røk vår plan om å ha tulla sovende oppå en dyne på gulvet... Blir 12 laaaaange timer!:/

Skrevet

hvilket selskap skal dere fly med? Vi fløy langtur da vår gutt var 7mnd, og 1 år. Begge gangene fikk vi skreket oss til et ekstra sete mellom oss, hvor jeg la han ned når han sovnet. Er vel stappfulle fly nå før jul, men du kan gjøre et forsøk kanskje.

Skrevet

Vi skal fly med quantas fra London til Bangkok... Flyr på natta. Tror nok flyet er ganske fullt.. Men skal prøve å mase litt, kan jo hende noen har avbestillt i siste liten!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...