Gå til innhold

Trenger noen synspunkter og innspill jeg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 6 uker nå, og vi sliter og har aldri fått til amming skikkelig. Hun har dårlig sugeteknikk og får dermed ikke i seg nok. Blir bare sint, skriker og kaster hodet bakover. Hun starter med riktig teknikk, men "smatter" så hun slipper taket. Dette var så frustrerende for oss begge, så jeg begynte å pumpe meg hver 3. time og gi henne på flaske, men får da ikke ut så mye melk som hun ellers ville klart, så får også litt mme. Jeg har fortsatt å legge henne til, mange ganger om dagen, vi har forsøkt brystskjold,men samme suge-problemet her. Når hun er veldig sulten blir det bare helt sirkus ved puppen, så har også lagt henne til når hun ikke er så sulten, en sjelden gang så går det da bra.

Jeg bruker Syntocinon nesespray ved hver pumping/amming. Har vært hos HS flere ganger, hun har sjekket tungebånd og det er ok. Hun har sett meg amme, men hun har ingen flere råd eller hjelp til hvordan vi evt skal klare å få henne til å ta puppen bedre. Jeg har ringt ammehjelpen flere ganger, flere ammehjelpere, men ikke fått kontakt, og nå rett før jul er det vel ikke akkurat så lett å få besøk av noen.

Jeg begynner å bli sliten og lei av pumping hver 3.time, amming som bare blir tull, pumping på natten osv....noen som kan motivere meg for å kunne fortsette, eller har råd/erfaringer. Vet snart ikke om jeg orker mer.

Må legge til at hun er under behandling hos manuell terapeut for nakkelåsninger. I tillegg har hun mye luftplager og trykker 24/7.

Ble litt langt dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare lurer på om det går bedre hvis du gir litt på flaske før du ammer slik at hun ikke er så sulten? Eller vil hun ikke ta uansett?

Skrevet

Kan tenke meg at det henger sammen med nakkelåsningen.Så da er det jo håp at det blir bedre etterhvert :)

Stå på, mm er så bra for barnet, og hvis det virkelig blir bedre, når nakken blir bedre, så blir det kos.

Klem til deg, og lykke til

Skrevet

Høres litt ut som om nakklåsningen er problemet, sikkert viktig å få hjelp mot den. Hvis sugerefleksen hennes er dårlig merker du vel det på at hun ikke suger på smokk, finger, flaske etc heller? Håper det ordner seg for dere:-)

Skrevet

En ting til: hvis du prøver å amme i andre stillinger? Liggende i senga, barnet oppreist,...

For å forbedre luftplager kan eg anbefale å bære oppreist i et elastisk bæresjal. Det hjelper godt, men kan desverre være vanskelig med nakken, men du får prøve, hvis du vil. På www.tettinntil.no får du kjøpt brukt, og masse info

Skrevet

Det kan hende det går lettere når hun blir "friskmeldt" av manuell terapaut?

Viss ikke må du i allefall huske på at det beste for barnet er at du er frisk og mest mulig opplagt. Mange barn vokser opp på mme og det er ett godt alternativ til mm.

Lykke til :)

Skrevet

Hadde selv ammeproblemer til å begynne med, og måtte først pumpe ut litt for og stogge den verste sulten , men rådet fra føden var å IKKE gi på flake, men med skje eller rett fra kopp... det blir litt søl i starten, men det går fint etter liten stund... Dette fordi det er så ulik sugeteknikk på pupp og flaske...

Ellers ønsker eg deg masse lykke til... MM er det beste for babyen, og beskytter mot masse rare infeksjoner....

gutten min er nå 6 mnd og behersker både pupp og flaske, men er han veldig sulten, må han få flaske først, for da har han ikke tid p jobbe for melka i puppen....

klemz

Skrevet

Har du spurt helsesøster om hjelp/veiledning i det å legge barnet til brystet? De skal ha kompetanse og erfaring med dette. Det kan også være en mulighet til å be fastlege om en henvisning til innleggelse på en barneavdeling, for å få veiledning og hjelp til at ditt barn skal ta brystet lettere (anbefales).

Skrevet

Takk for svar! Vi har forsøkt og forsøker stadig forskjellige ammestillinger, ingen er bedre enn en annen. Vi har prøvd å gi litt på flaske først, men det fungerer bare en veldig sjelden gang.

Hun tar smokk greit, men "smatter" like mye når hun får flaske og kan være veldig "kavete" og urolig ved flasken også.

Joda jeg håper jo at behandlingen skal hjelpe, men det er 6 uker mellom hver beh.så neste er nå 4, januar.Så hvis ikke det blir noen merkbar bedring da, synes jeg nye 6 uker er så lenge å fortsette dette opplegget. Har slitt med at hun bare sover max 3 timer totalt fra morgen til kveld, følgelig blir det nesten håpløst å få pumpet hver 3 time da hun bare skriker når hun blir lagt ned. Går imidlertid bedre nå, men bli et skikkelig stressmoment ifht å miste melka osv....

Skrevet

ja helsesøster har sett meg legge til, og hun tar riktig tak, men klarer ikke holde det. Har også tatt opp dette med fastlege, men hun foreslo ikke noe spesielt. Innleggelse virker litt drastisk på meg...håper liksom at det plutselig skal løsne, men begynner å gi opp håpet om det nå...Trodde ikke denne ammingen skulle være så trøblete! Sukk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...