to-em Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 spiser dere røkelaks nå i juletida når dere vet at den akkurat er åpnet fra vakumpakka? Vet om de som spiser spekeskinke når den er nyåpnet.
It's all about me Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Holder meg unna både røkelaks,spekemat og andre kjøttprodukter som ikke er varmebehandlet skikkelig. Det er godt ja, men et lite offer for at den i magen skal være helt trygg.
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Jeg gjør det.. Jeg spiser egentlig akkurat som før jeg, men prøver bare å begrense "fy" maten.. Er ikke spesielt interessert i alt jeg ikke kan spise og sånn... Føler det er litt hysteri.. Men det er meg =)
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Det er mange som gjør mye rart skal jeg si deg..!! Jeg tar ingen sjanser og holder meg unna all NEI-maten. Det får være opp til hver enkelt å vurdere risikoen når man VET hva som er sagt/anbefalt.
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Spiser ikke røykelaks selv om det er noe av det beste jeg vet... Det er ikke mengden det kommer ann på, for de som tror det. Hvis du først har spist litt, så kan du spise hele fisken om du vil. Jeg anser ikke meg selv for å være hysterisk selv om jeg gjør det som er anbefalt!
to-em Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2007 dette står på matportalen.no........Rakefisk skal gravide ikke spise i det hele tatt, og det er også viktig å sjekke at røkt og gravet fisk ikke går ut på dato med det første..... dvs at jeg kan spise røkelaks så lenge jeg vet når den er åpnet, vil nå jeg si. Noen som er enig med meg?
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 ...og vær sikker på at vakumet ikke er gått ut av pakken!!!!! Jobber på storkjøkken, og det hender stadig at vi har fått inn røykalaks der vakumet er borte. Det forringer best-før-datoen...
Labambie Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Gravide bør unngå raket fisk. Gravet eller røkt fisk, for eksempel røkelaks, bør inntas ferskest mulig. Klippet og limt direkte fra matportalen sine sider... Du kan fint spise det altså,så lenge det er ferskest mulig. Har ikke det problemet siden jeg ikke liker det. Hehe
<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 Jeg spiste det før i dag jeg.... Noen ganger tenker jeg " de fikk fine friske barn i gamledager også" Jeg holder meg selvfølgelig unna all NEI mat. Men røkelaks kan man faktisk spise om den ikke er gammel.
*Super*Mamman* Skrevet 16. desember 2007 #10 Skrevet 16. desember 2007 Ja, jeg spiser det så lenge den er helt fersk. Hadde det vært noen fare, så hadde de jo advart i mot det...
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 16. desember 2007 #11 Skrevet 16. desember 2007 Var nettopp på lunsj hos svigers...Hvor de hadde bl.a.røkelaks. Jeg elsker det men tok ikke sjansen....Sa hun og koste seg med en skive med sursild og en med tomatsild... Midt i den kosen tenkte jeg...jammen,dette er vel ikke stort bedre? Er jo ikke kokt sursilden heller!.... Tulle-meg ... Men, jeg er ikke hysterisk, men ungår det meste av de jeg anser som risikomat...Det er sant det at har du først smakt, så kan du omrent spise hele rukkelet,så lenge det er samme partiet... Jeg holdt meg unna den spanske spekepølsen de hadde også. Ikke spiser jeg salami eller forepølse heller. Jeg dør ikke av å la være med å spise det og jeg skal kose meg med det igjen om noen,vel,-mange- måneder... Prøver å holde meg unna for mye sukker også,- redd for sv.skaps diabetes ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå