To barns mor og 75-modell. Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Hei! Snart skal jeg føde. Forrige gang fødte jeg uten smertestillende. Hvis jeg får behov, kommer jeg til å spørre om epidural. Noen som har erfaring md epidural og som har noen råd og tips? Hva skal til for å få epidural? Kan man si at man skal ha? Jordmor kan vel ikke nekte egentlig? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Er vel sånn at man får de hvis man vil ha det..? lurer litt jeg også..
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 dytter denne..lurer på dette selv
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Jeg fikk epidural da jeg fødte første gang. Jeg bare bad om det, også kom anestesilegen og satte det. Det kommer an på hvor raskt det går, og om det er en anestesilege tilgjengelig. Jeg syns ikke det hjalp noe særlig og jeg måtte få drypp pga at riene gav seg. Det er en vanlig bivirkning ved bruk av epidural. pressrier på 180 min og ble til slutt tatt med vakum. Epidural gjør at all glatt muskulatur blir slappere derfor må man ofte ha ekstra hjelp. Jeg skal ikke ha epidural denne gangen. Men dette er bare min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 hadde veldig positive erfaringer med epidural. fikk en lang periode uten smerter hvor jeg kunne slappe av og samle krefter, samtidig som kroppen jobba for meg. eneste bakdelen er at riene kan bli litt mindre effektive. men ikke be om det for sent.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 jeg hadde det første gangen... jeg knakk sammen på første ri.. 3cm da... fikk det nesten med en gang... hjalp litt, men hadde vondt uansett... gikk fort med meg... 3,5t. mistet pressriene pga dette... de trodde ikke på meg når jeg sa at jeg måtte presse.. kjente etter til slutt, siden jeg ikke klarte å la være å presse... hadde 10cm da... mistet pressriene kort tid etter... måtte bli satt på drypp.. tror problemet helst er at de fjerner det for seint...
m vestfold Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har snakket med sykehuset om dette. Hadde ikke epidural ved mine to første fødsler, menm ønsker det absolutt nå. Det skal de gjøre så godt de kan. Det kan være jeg må vente dersom anestesilegen er opptatt med mer livstruende oppdrag, men de skal som sagt gjøre så godt de kan. Noenganger ( slik som ve min første fødsel) rekker du det ikke. Det er jo ingen vits å få epidural som ikke begynner å virke før fødselen er ferdig. Dersom du virkelig ønsker dette er det lurt å prate med sykehuset på forhånd. For meg har de skrevet ned at jeg ønsker det og da vet jordmor som skal være med meg at slik vil jeg har det. du kan også skrive en "ønskeliste" som du leverer sykehuset når du kommer inn. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå