Gå til innhold

Dere med babyer på 5-6 måneder......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir dere av mat utenom MM og/eller MME.???

Grøt/Velling?? Små Nestle glass??

Hva slags evt?

Egentlig bare nysgjerrig....vi gir kun mme nå, og litt velling/grøt midt på dagen.

Tina_Mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går det foreløpig bare i mm (5 mnd), men har tenkt til å begynne med smaksprøver på grøt i jula.

Blir spennende. Har en liten anelse om at det ikke kommer til å bli bare lett. ;-)

Skrevet

min 5 mnd gamle sønn får mest mme, men litt grøt rundt 12 og ellers litt fruktmos etter melk noen ganger. vi går veldig sakte frem med fast føde, han sliter litt med den nye kosten.

Skrevet

Utenom melk får han grøt til lunsj og kvelds + middagsmat på ettermiddagen.

Får også frukt innimellom.

Skrevet

Vi begynte med groet en uke etter 4-mnd dagen etter raad fra HS :-)

Foerst havregroeten, den likte hun godt, men jeg kuttet den ut da jeg leste mer om gluten.

Naa gir vi henne maisgroet hver kveld, noen ganger med banan blandet i, noen ganger med sviskemos.

I tillegg gir vi henne en annen smaksprove hver dag, som vi gir over noen dager til lunsj. Har provd fruktpureene fra HIPP (eple/paere, og den med mango). Har ogsaa laget pure selv av soetpotet (det likte hun ikke) samt av eple (det likte hun).

Naa er vi snart ferdig med maisgroeten, da skal vi proeve risgroeten. Det er SAA goey aa gi henne solid mat, hun blir saa begeistret! Men tenker paa at jeg maa passe paa aa gi henne mye mm ogsaa selv om hun virker gladere for annen mat :-)

Skrevet

Vi begynte i dag med smaksporsjon på maisgrøt. Bare 1 teskje, men hun gapte opp og likte tydeligvis smaken =)

Hun er 6 mnd.

Skrevet

4-6 MM maaltider per dag, med MME som tillegg naar det trengs. Dessuten faar tulla et groetmaaltid (maisgroet) til kvelds, som gaar ned paa hoeykant! Har ogsaa proevd banan med MM, glass med potet og groennsaker, sviskesaft, frukt paa glass... ingen av disse ble godt mottatt... Men maisgroeten er virkelig topp! (tulla er snart 5mnd gammel)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...