Gå til innhold

Studenter i permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vi mulighet for å få lån resten av skoleåret når permisjonen går ut? Jeg fødte i august, så jeg får siste utbetaling 15.april..Studiet mitt starter opp i august, så for å få penger blir jeg jo nødt å få jobb fra mai-august. Hadde vært greit om jeg kunne fått lån fra lånekassen i mai, sånn at jeg kunne utsette å levere babyen min fra meg en mnd..syns 9 mnd er så smått. Får jo ikke barnehage før i august heller da..Hva gjør dere andre? Noen som vet om det er mulig å få lån..og hvordan jeg i så fall søker? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i permisjon til mars. Gjør det sånn at jeg er "aktiv student" på vårsemesteret, tar altså ikke permisjon fra studiet, men melder meg opp som normalt. På den måten får jeg lån som vanlig. Har du den muligheten? Jeg studerer på universitetet.

Skrevet

Jeg gjør også sånn som oslojente1985.

Skrevet

Hmm..hvordan gjør dere det da? Jeg har fått permisjon fra august til august. Tror ikke det går ann å gjøre det sånn for meg, har jo gått glipp av et semester?

Skrevet

Da må man studere fullt iallefall. Eller stå oppført som student. Hvis man ikke tar eksamen blir jo allt lån da. Fødte i juni, så får halv utbetaling i mars og så ikke noe før i august. Så jeg går hjemme uten inntekt i den perioden.

Skrevet

Uff, jaja..da får jeg prøve å få en jobb i den perioden..deltid kanskje, så jeg slipper å være så lenge borte fra Leah når hun enda er så lita!

Skrevet

det står jo på lånekassens hjemmesider at hvis permisjonen er under sommerferien så får vi stipend da også.. jeg fødte i september.. og begynner på skolen igjen august 08.. og jeg skal hvertfall få stipend i sommerferien!

Skrevet

Men man kan jo ikke få stipend lengre enn 42 uker? Har du søkt spesielt om det eller bare fått det? Jeg har fått fullt fødselsstipend og forsørgerstipend fra 15.august-15.aprli. Fikk også noen kroner for juli( 3 uker før fødselen) etterbetalt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...