Gå til innhold

j.... sjef! noen som har peil på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært sykemeldt siden slutten av nov og er det ut desember. jeg har sagt opp jobben min - men er ansatt ut desember.

sjefen min har kun betalt meg lønn for de første 16 dagene jeg har vært syk og ber meg om å kontakte nav for å få utbetalt resten!!! er ikke det hans jobb siden jeg tross alt fortsatt er ansatt der ut desember??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ingen penger fra NAV før arbeidgiver har sendt papirene dine dit. De trenger bl.a sykemeldingen og opplysning om lønna. Hvis du ringer NAV og forteller hvordan det ligger ann, ringer de arbeidgiveren din og forteller hva pliktene hans er. NAV ordnet det for meg når min arbeidgiver stadig "glemte" å sende ting når jeg gikk sykemeldt. Lykke til!

Skrevet

så lenge du er ansatt er det jo arbeidsgivers ansvar..

Skrevet

takk! da ringer jeg nav imorgen :)

Skrevet

Neida...sjefen er ikke idiot...ettern 16 dager skal trygde kontoret betale din lønn, og du eller sjefen må sende sykemeldinger dit....

Skrevet

Når du blir sykemeldt er det arbeidsgiveren som betaler for de første 16 dagene du er sykemeldt. Er du sykemeldt mer en 16 dager er det Nav som utbetaler lønna de. Noen arbeidsgivere forskuddsbetaler syepengene mens andre velger at arbeidstakeren får penger rett fra Nav. Om arbeidsgiveren velger at den ansatte får pengene rett fra Nav, slipper arbeidsgiveren å betale arbeidsgiveravgift og feriepenger av lønna. Men for at du skal få penger fra Nav må arbeidsgiver melde inn hvor mye du skal ha i lønn og til hvilket kontonr lønna skal inn på.

Nav utbetaler sykepenger til faste datoer, sjekk på nettsidene dems. Så skyt ikke sjefen din enda, kan være at h*n har gjort sin del av "jobben". Men jeg er enig i det som blir sagt ang å kontakte Nav å høre om alt er iorden med tanke på dine sykepenger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...